Ducati i Audi – pierwsze zmiany

- Piotr Jędrzejak

Ledwo przejęcie Ducati przez Audi zostało ogłoszone, a już pojawiają się pierwsze, mniej i bardziej oczywiste zmiany.

Przede wszystkim potwierdzone zostało, że za 860 milionów euro Audi zakupiło pełne 100% udziałów. Co nie było trudne do przewidzenia, zaraz po potwierdzeniu transakcji, rozwiązana została umowa pomiędzy Ducati, a AMG (czyli w zasadzie Mercedesem). Z kombinezonów i motocykli MotoGP jeszcze przed najbliższą rundą znikną loga AMG, a motocykle takie, jak Diavel AMG automatycznie stały się sztukami kolekcjonerskimi.

Stanowisko AMG: „Od końca roku 2010 pomiędzy AMG, a Ducati istniała udana współpraca marketingowa. Przejęcie marki przez konkurencyjnego producenta samochodów skutkuje, co zrozumiałe, zakończeniem jakiejkolwiek dalszej współpracy. Przejęcie Ducati nigdy nie było też naszym celem – skupiamy się wyłącznie na rozwijaniu i produkowaniu samochodów klasy premium i chcemy na tym koncentrować całą swoją energię.”

Z okazji nawiązania współpracy, powstał też pierwszy, wspólny klip Audi oraz Ducati. Wyraźnie wpisuje się w to, co powiedział szef zarządu Audi w oficjalnym komunikacie. Ducati jest marką klasy premium wśród motocykli, która ma sportowe korzenie i wysoko rozwiniętą technikę – dzięki temu idealnie pasuje do Audi. Chociaż według mnie, zamiast 1198 powinno zostać użyte 1199 Panigale…

http://youtu.be/nAwTaJSb-ks

Kolejnym etapem zmian może być zarząd Ducati. Póki co to tylko plotki, ale skoro Niemcy posiadają 100% udziałów, to czemu nie mieliby przejąć pełnej, fizycznej kontroli nad Włochami? Podobno zmiany mają nastąpić na etatach dyrektora generalnego (Claudio Domenicali) lub CEO, czyli na najwyższym stanowisku zarządczym w firmie (Gabriele Del Torchio). Ewentualnie na obu tych pozycjach.  Najpoważniejszym kandydatem jest Luca De Meo, dyrektor marketingu w Volkswagen Group oraz były CEO w Fiat Automobiles Spa. Włoch był odpowiedzialny za logo Fiata na Yamahach w MotoGP od roku 2007 do 2010.

Aktualny CEO w Ducati zrobił dla marki bardzo dużo. Del Torchio poszerzył ofertę między innymi o Multistradę czy Diavela, a także rozprzestrzenił sprzedaż na szerszym rynku w wielu krajach. W efekcie wyniki marki skoczyły wysoko do góry…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl