BMW trzyma rękę na pulsie – oto E-Power Roadster

- MotoRmania

BMW od dwóch lat po cichu pracuje nad projektem motocykla elektrycznego.

Oto rezultat tych prac:  E-Power Roadster Concept. To swego rodzaju punkt pośredni między koncepcją DC Roadster, którą widzieliśmy na początku tego roku, a ostatecznym produkcyjnym motocyklem elektrycznym, który zobaczymy w najbliższej przyszłości. Maszyna jednak w niewielkim stopniu przypomina DC; zamiast tego wygląda jak coś posklejanego z różnych części leżących na tyłach fabryki.

Przód pochodzi z S1000R, a tylny napęd z R1200RS. Rama została wykonana na zamówienie, a układ napędowy został zapożyczony z działu samochodów BMW- akumulator pochodzi z hybrydowej wersji serii 2 plug-in. bmw_e_roadster_chargingWaga tego brzydkiego kaczątka to 290 kg, zatem szału nie ma – BMW twierdzi, że jest w stanie wypracować o 30km mniej.

BMW twierdzi, że ma efektywny moment obrotowy UWAGA – 1500 Nm (tak, naprawdę, tak twierdzą). Czyli nawet przy ogromnej wadze robimy 0–60 km / h 2,9 s, co jest zaledwie 0,2 wolniej niż S1000RR ( co będzie jak odchudzą ten sprzęt o te deklarowane 30kg?).

BMW_E_Roadster_suspension

Jak zawsze w przypadku motocykli elektrycznych, największym problemem jest ładowanie akumulatora. Roadster jest zdolny do szybkiego ładowania DC, stąd nazwa, które odbuduje energię w niecałą godzinę. Ograniczeniem jest ciepło (gdy akumulator osiągnie temperaturę powyżej 40 ° C, ładowanie zwalnia) i aktualnie BMW pracuje nad ulepszonym systemem chłodzenia, aby obejść ten problem.

BMW_E_Roadster_battery

Szef BMW Motorrad, Christoph Lischka tak mówi o projekcie:  „Ten E-Power Roadster to sportowy motocykl dla kogoś, kto chce jeździć po zakrętach  i naprawdę cieszyć się jazdą. Dla takiej osoby motocykl musi mieć zasięg 200 km , więc nie wypuścimy na rynek maszyny, dopóki nie będzie ona w stanie pokonać 200 km-300 km prawdziwej jazdy. Obecnie rynek i infrastruktura do obsługi mniejszego zasięgu w zasadzie nie jest gotowa. Nie chcemy być jak Tesla  instalować wszędzie szybkie ładowarki – kosztują one około 110 000 €. W BMW musimy zarabiać, a nie spalać”.

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl