4 mln odszkodowania dla kierowcy H-D. ZA CO SIĘ TYLE PŁACI?

- MotoRmania

W październiku w Północnej Karolinie znowu padło rekordowe odszkodowanie dla motocyklisty – sprawdziliśmy jakie są procedury.

Kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa motocykliście na Harleyu i znowu padła bardzo wysoka suma – poszkodowany otrzymał, aż 4mln USD.

Jaka jest procedura przyznawania tak wysokich odszkodowań w USA –  poprosiliśmy o konsultację prawnika zajmującego się odszkodowaniami motocyklowymi na Florydzie.

Co warto wiedzieć :

  1. Najczęściej kwotami jakie uzyskują po wypadku motocykliści w USA to 10 000 do 35 000 USD. Generalnie wynika to z ich niskiej składki ubezpieczeniowej. Takie kwoty są wypłacane przy uszkodzeniach ciała – od drobnych ( 10k USD)  do poważniejszych złamań ( 35k USD)
  2. Kiedy ubezpieczyciel widzi możliwość przegrania wysokiej kwoty w sądzie zazwyczaj proponuje ugodę – w takich przypadkach mowa o szczególnych okolicznościach. Średnie kwoty ugody w USA po wypadkach motocyklowych to około 50k USD.

Podajemy konkretny przykład uzyskania 455USD odszkodowania  na podstawie ugody. Kwota została uzyskana niedawno na Florydzie przez prawnika Justina Zieglera, który tak opisuje to postępowanie :

„Kierowca ciężarówki skręcił w lewo i uderzył w motocyklistę. Otrzymał mandat za spowodowanie wypadku. Powołano się na brak ustąpienia pierwszeństwa.

crash-report-from-cruz-case

W wyniku zderzenia jmotocyklista został wyrzucony z motocykla. W raporcie policyjnym stwierdzono, że jechał z prędkością o 5 km / h większą niż dozwolona.

Dlaczego to ma znaczenie?

Sąd może uznać motocyklistę winnym całej sytuacji z kolei towarzystwo ubezpieczeniowe kierowcy ciężarówki może odpowiednio zmniejszyć wartość wypłacanej szkody.

DSC07856-001-Copy

W szpitalu lekarz zdiagnozował złamaną nogę i palec. Złamana noga jest warta więcej niż urazy tkanek miękkich. W szczególności jego uraz nogi był skomplikowanym złamaniem kości piszczelowej. Lekarze wykonywali operację w szpitalu. Jak operacja wpływa na wysokość odszkodowania za wypadek motocyklowy? Operacja znacznie zwiększa wartość roszczenia. Lekarz wykonał również operację palca serdecznego – koszt dwóch operacji wyniósł łącznie 52 000,00 $. Ponieważ poszkodowany był na motocyklu, nie był uprawniony do zwyczajowego ubezpieczenia  „PIP”. Na Florydzie rachunki medyczne są płacone inaczej przy wypadkach samochodowych i inaczej przy motocyklowych.  Kiedy był hospitalizowany (…) zadzwonił do naszej firmy zajmującej się wypadkami motocyklowymi. W ciągu kilku godzin od telefonu pojechałem spotkać się z nim w szpitalu. Na jaką kwotę była ubezpieczona  ciężarówka? Poprosiłem ich o podanie limitów ubezpieczenia na piśmie. Polisa ubezpieczeniowa  sprawcy miała limit odpowiedzialności cywilnej w wysokości 1 miliona USD. Korzystnym aspektem wypadków z udziałem samochodów jest to, że ciężarówki często posiadają duże polisy ubezpieczeniowe. W rzeczywistości są do tego zobowiązane. Ekspert ds. Rekonstrukcji wypadków może zwiększyć wartość sprawy. Dowody są ważne w wypadkach motocyklowych. Z tego powodu zapłaciłem około 2 500 USD ekspertowi od rekonstrukcji wypadkowej. Wynajęcie prawnika zajmującego się wypadkami motocyklowymi ma wiele zalet. Jednym z nich jest to, że adwokat może zapłacić biegłemu. Motocyklista nie musi płacić 2500 $ – oddaje te pieniądze jeżeli uzyska odszkodowanie, nie musi ich zwracać w przeciwnym razie.  Chciałem, aby ekspert pobrał rejestrator jazdy ciągnika – być może doszło do nieprawidłowości takich jak przekroczenie czasu pracy, większe zmęczenie kierowcy.front-of-red-tractor

Czy wynajęcie eksperta pomogło w tej sprawie? Chyba tak. Ubezpieczyciel wiedział, że podchodzimy do sprawy poważnie. Wiedzieli, że czeka ich trudna przeprawa w sądzie. Dlatego poszli na ugodę na blisko 0.5mln USD. Jaka część odszkodowania za wypadek motocyklowy dotyczyła bólu i cierpienia? Wydatki medyczne motocyklisty wyniosły około 52 000,00 USD. Wynika z tego, że likwidator szkód zapłacił 393 000,00 USD za ból i cierpienie. Ból i cierpienie często stanowią największą część ugody w sprawie wypadków motocyklowych.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl