Moto jak Auto by Chylo – cz.2
Michał Chylo
28 października 2021

Bimota

Ciężko znaleźć bardziej egzotyczną włoską markę niż Bimota. Nietuzinkowa manufaktura – bo równie ciężko nazwać ją fabryką – słynie od początku z ekstrawaganckich konstrukcji ich stylistyka nie do podrobienia ma tyle samo fanów co wrogów. Od początku motocykle Bimoty mają być przede wszystkim szybkie na torze, niekoniecznie na drodze, są wyposażone w najlepsze komponenty, a to wszystko okraszone luksusem ceny i wyglądu.

Pagani

Tak samo Pagani, pozornie tylko cień Ferrari i Lambo, powstające tuż obok w Modenie. Ekstrawagancki wygląd zewnętrzny, niesamowite osiągi i wnętrze którego nie powstydziłby się żaden szejk z Dubaju. Obie marki są stosunkowo młode, Bimota 1973, a Pagani 1992. Obie są znane głównie prawdziwym smakoszom motoryzacji nie stroniącym od snobizmu. Kosztują nieprzyzwoite pieniądze – trudno je spotkać na drogach a co dopiero je dostać.

Serce

Obie firmy nie produkują własnych jednostek – Pagani używa podkręconych V12 Mercedesa AMG o pojemnościach ponad 6 i 7 litrów. Natomiast Bimota nie ma jednego dostawcy – przez długi czas używano silników Ducati, wcześniej Hondy, Suzuki i Yamahy, następnie BMW a teraz Kawasaki…

Za to obie słyną z niesamowicie lekkich ram własnej konstrukcji. Mimo całego mocno wyścigowego sznytu obie marki nie biorą udziału w żadnych wyścigach.

Do brzegu

W tym egzotycznym porównaniu nie może być inaczej – dla mnie BIMOTA JEST JAK PAGANI.

Michał Chylo
Redaktor naczelny

Intensywnie - to słowo idealnie opisuje moje życie. Znajomi pytają skąd mam tyle energii? - Tutaj mogę się nią z Wami podzielić. Historiami z mojego życia i pasjami dzięki którym żyje jak Motocykle, Samochody, Narty, Podróże, Inspiracje... Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły