Spis treści
Bimota
Ciężko znaleźć bardziej egzotyczną włoską markę niż Bimota. Nietuzinkowa manufaktura – bo równie ciężko nazwać ją fabryką – słynie od początku z ekstrawaganckich konstrukcji ich stylistyka nie do podrobienia ma tyle samo fanów co wrogów. Od początku motocykle Bimoty mają być przede wszystkim szybkie na torze, niekoniecznie na drodze, są wyposażone w najlepsze komponenty, a to wszystko okraszone luksusem ceny i wyglądu.
Pagani
Tak samo Pagani, pozornie tylko cień Ferrari i Lambo, powstające tuż obok w Modenie. Ekstrawagancki wygląd zewnętrzny, niesamowite osiągi i wnętrze którego nie powstydziłby się żaden szejk z Dubaju. Obie marki są stosunkowo młode, Bimota 1973, a Pagani 1992. Obie są znane głównie prawdziwym smakoszom motoryzacji nie stroniącym od snobizmu. Kosztują nieprzyzwoite pieniądze – trudno je spotkać na drogach a co dopiero je dostać.
Serce
Obie firmy nie produkują własnych jednostek – Pagani używa podkręconych V12 Mercedesa AMG o pojemnościach ponad 6 i 7 litrów. Natomiast Bimota nie ma jednego dostawcy – przez długi czas używano silników Ducati, wcześniej Hondy, Suzuki i Yamahy, następnie BMW a teraz Kawasaki…
Za to obie słyną z niesamowicie lekkich ram własnej konstrukcji. Mimo całego mocno wyścigowego sznytu obie marki nie biorą udziału w żadnych wyścigach.
Do brzegu
W tym egzotycznym porównaniu nie może być inaczej – dla mnie BIMOTA JEST JAK PAGANI.