Witam wszystkich, którzy śledzą co się dzieje na naszym rodzimym, wyścigowym podwórku a przy okazji… zaglądacie też, co dzieje się u mnie.
Smutne…
Najpierw, co dzieje się w świecie wyścigów i mój komentarz. Nie będę w tym felietonie poruszał jeszcze raz tego samego co już napisałem… Dotyczy to również ostatniej tragicznej sytuacji na Speed-Day’u… Niestety, zawodnicy a nawet amatorzy trenujący na torze – wszyscy – balansujemy na cienkiej linie. Zróbmy co w naszej mocy, aby jej nie przerywać… Bezpieczeństwo, rozsądek i wzajemny szacunek. Zerknijcie do mojego felietonu.
Treningi w czerwcu: Speed-Day + Most, Czechy
Na początku czerwca, po Rundzie na Pannonii pojechałem na Speed Day potrenować, ale… padało, więc nie ryzykowałem. Czego nie żałuję – widząc po ilości dzwonów!
24-26 czerwca za to odwiedziłem czeski Most. Pojechałem na treningi organizowane z niemiecką firmą, której nie znałem i pierwszy raz pojechałem na ich trening, czego potem… lekko żałowałem – jeżeli chodzi o organizację. Grupa A – teoretycznie „szybka” – była po prostu tragiczna, było tak dużo amatorów, że ciężko było znaleźć dla siebie pusty tor i szybciej pojeździć. Mimo to, zawsze trzeba szukać pozytywów! Pojeździłem łącznie z tych 3 dni – w sumie dwa, po części przez pogodę, a po części przez problemy techniczne. Mocno poprawiłem czas z rundy w Moście sprzed roku, dało mi to mocne nastawienie na zbliżające się za 3 tygodnie zawody. Dodatkowo, przeprowadziłem tam pewien eksperyment…
#EKSPERYMENTRINASA !
Wszystko – pod poniższymi linkami. Przeprowadziłem pewne doświadczenie… na razie dałem 3 wpisy, szykuję kolejne. Wszystko rozchodzi się o to, jak wali nam serducho podczas szybkiej jazdy: wpis 1, wpis 2, wpis 3.
Rinas leń…
Pierwszy raz w sumie od 2013 roku, udało mi się znaleźć tydzień czasu na urlop, co nie było łatwe, z wielu powodów… Po pierwsze finanse – w sezonie każdy grosz pcham w ŁOPONY oraz FJUŁEL! Dodatkowo naprawdę nie narzekam na nadmiar wolnego czasu… Wyjazdy na zawody plus treningi, praca zawodowa, prowadzenie fan-page’a, sprawy prywatne, treningi… Jestem maniakalnym pracoholikiem i uważam, że należy z życia wycisnąć każdy jeden dzień. Stąd nawał spraw. ALE, dzięki mojej żonie… udało się tydzień odpocząć. Jak ktoś ma ochotę poczytać trochę głupot i zerknąć na kilka ponurych fot, zapraszam! Część 1, część 2, część 3.
Dobra, koniec głupot – wypadało by się pościgać! Czyli… Runda w Moście!
Wróciłem z urlopu – mega wypoczęty. Aż za bardzo. Kilka dni w pracy i… wyjazd do Czech! Poniżej, możecie zerknąć jakie wyniki zanotowałem tam rok temu. Wtedy udało się pojechać 1.46,2 i zgarnąć jedno pudło: Wyniki runda 7, runda 8.
Runda Alpe Adria zawsze zaczyna się w piątek, ale ja pojechałem do Czech już w środę w nocy i dojechałem w czwartek o 4 rano. Powód? Na czwartek wykupiłem treningi z czeską firmą, aby trochę potrenować, ale… kiedy wyjeżdżaliśmy z Polski, już od Wrocławia, aż do Mostu meeega padało. W czwartek spałem więc do 11 – dawno się tak nie wyspałem! Całe szczęście, że po południu przestało padać i na open track wyjechałem na 3 wyjazdy po 15 minut…
Piątek to już 4 treningi w ramach Alpe Adria, które jedziemy klasami – a więc moja klasa, SuperStock 600 jeździ sama, Supersporty same itp. Na czwartym treningu udało mi się pojechać 1.43,7 i wykręcić 3ci czas z Mistrzostw Polski oraz 16ty z Alpe Adria. Nie jest źle!
16 lipca – sobota – kwalifikacje i I wyścig
KWALIFIKACJE – założyłem nowe oponki, naprawdę mocno się spiąłem i… 1.42,9! Byłem prze-szczęśliwy, bo cały czas mocno zmniejszałem stratę do lidera, na Pannonii było to 6 sekund, a w Moście… już 3,7 sekundy! Wywalczyłem 18 pole startowe łącznie i jako 4. z Mistrzostw Polski. 1.42 w Moście to już nie byle co… Wyniki.
WYŚCIG 1 – nastawiłem się na walkę o pudło i… niestety, wiele ale wiele spraw nie zagrało tak jak powinno. Totalnie schrzaniłem start i byłem prawie ostatni. Musiałem odrabiać i przez to mocno ryzykowałem, nie chciałem żeby uciekła mi liderująca grupa i… popełniałem błędy. Aż 3 razy wyjechałem poza tor! 1 raz w żwir, 1 raz na asfalt poza torem na końcu prostej i potem na wyjściu ma prostą, po mocnym high-side’dzie ledwo zmieściłem się na torze… Szkoda, bo poprawiłem czas na 1.42,7 i miałem minimalnie gorsze tempo niż 3. zawodnik i zdecydowanie lepsze, niż 4. Ale, jak zawsze mówię… liczy się wynik na mecie. A mój był jaki był. Mimo, że potencjał był większy.
Wyniki Alpe Adria.
Wyniki samych Mistrzostw Polski.
Zobaczcie onboard z wyścigu!
17 lipca – niedziela – II wyścig
WYŚCIG 2 – w niedzielę miałem startować z 16. miejsca – awans o 2 pozycje dzięki dobremu czasowi okrążenia z soboty; założyłem nowe gumy, zalałem mniej paliwa – w sobotę zostało go za dużo, nastawiłem się bojowo i… znowu dałem ciała. Start znowu do kitu. I znowu musiałem odrabiać straty i 2/3 wyścigu męczyć się z wolniejszymi zawodnikami… W ten sposób grupa zawodników walcząca o pudło w Mistrzostwach Polski uciekła mi na 8 sekund i było pozamiatane. Poza tym, pojechałem tylko 1.42,8 a chłopaki 1.42,1 / 1.42,2 a więc… szybciej. Szkoda.
Wyniki Alpe Adria.
WNIOSKI + PLANY na… drugą połowę i najbardziej intensywną część sezonu!
Wnioski – w sumie wystarczy podać jedną liczbę. Względem sezonu 2015 urwałem w Moście… 3,5 sekundy! To naprawdę dużo! Dodatkowo, w stawce Alpe Adria plasuję się już nie na końcu a w 2/3 stawki. Coraz lepiej. Zmniejszam też cały czas straty do najszybszych. Mimo, że do pudła jeszcze brakuje, jestem zadowolony.
Plany – baaardzo mocno przepracować lipiec i sierpień. Są aż 2 rundy w Poznaniu – 4 wyścigi, wszystko się może zdarzyć! Dodatkowo cały czas dbać o formę i kondycję żeby nie zabrakło w najważniejszych momentach tego czego innym może zbraknąć… czyli pełnej pary i petardy pod koniec wyścigu!
W planach jest też kilka fajnych wpisów na fan-page i… KONKURSY! Wbijaj! Już niebawem, co-nieco będzie do wygrania!
Do zobaczenia na torze!
be FAST or be… LAST !
Pozdrawiam
Rinas
Rinas 2016 is powered by:
ENI – eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje i środki smarne
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktó HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – transport i spedycja
FAST FORWARD – fastforward.com.pl/ – sprzedaż I serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – photoaction.pl/ – motorsport photography
MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/