Wyścigi tanim kosztem, w przyjacielskiej atmosferze, ale z profesjonalną organizacją? Takie właśnie są zmagania klasyków zrodzone z VeteranCup! Sprawdźcie jak to wygląda i co potrzeba, aby dołączyć!
autor: Marcin Magdzik
W poprzednim sezonie informowaliśmy na temat wyścigów klasyków które zaczynają się rodzić w Polsce. Od 2011 roku amatorzy z całej Polski brali udział w zawodach VeteranCup. Grupa entuzjastów wyścigów przez lata robiła się coraz liczniejsza, a spodziewana liczba uczestników w sezonie 2016 przekroczyła możliwości organizacyjne grupki zapaleńców. Nadszedł czas by podnieść poprzeczkę i przenieść rywalizację na inny poziom. Nadszedł czas na zawody dla amatorów w profesjonalnym wydaniu.
Przez całą zimę trwały negocjacje pomiędzy przedstawicielami PZM, a poprzednimi organizatorami VC. Rezultatem tych negocjacji jest utworzenie klasy Classic przy Wyścigowym Motocyklowym Pucharze Polski. W sezonie 2016 odbędą się cztery rundy połączone z Moto3 i Młodzieżowym Pucharem Polski. Organizatorem wykonawczym wszystkich imprez jest Speed-day więc możecie być pewni, że ze strony organizacyjnej pełna profeska.
Terminy:
– 05.2016 Autodrom Pomorze – Pszczółki ok. Gdańska
– 06.2016 Motopark Koszalin
– 07.2016 Autodrom Pomorze – Pszczółki ok. Gdańska
– 20-21.08.2016 Tor Poznań
W związku z tym, że idea jest taka by wciągnąć w rywalizację jak największą liczbę zawodników, dostępnych jest aż dziewiętnaście klas z podziałem wiekowym i pojemnościowym (dokładny opis klas znajdziecie na mppc.pl – klasy). W klasach, które były budowane podczas VC, jeździ już dziś spora liczba zawodników – są to Classic 175, 250 i 500. Tu jest najbardziej zacięta rywalizacja. Jednak nowe klasy też ściągają coraz większą liczbę zawodników.
Niski poziom wejścia – jak wiadomo sporty motorowe nie należą do tanich. Dodatkowo nie jesteśmy bogatym społeczeństwem. Przeciętnego Kowalskiego nie stać na to, by zamknąć budżet nawet w najmniej wymagającej klasie WMMP. Ale czy przeciętny Kowalski, który w wieku trzydziestu kilku lat zaczyna swoją przygodę z wyścigami, będzie drugim Rossim? Jasne że nie. Dlatego nie musi on kupować nowej R1 i ładować w nią pierdyliarda dwieście po to, by reszta towarzystwa nie założyła mu dubla. W naszym pucharze baza, z której można zbudować klasyczną wyścigówkę, zaczyna się już na poziomie 2 tys PLN. I nie mówimy tu o złomie do kompletnej odbudowy, a jedynie o motocyklu, który trzeba przygotować zgodnie z regulaminem (bryk jak to zrobić znajdziecie tutaj). Oczywiście im starszą klasę wybierzecie, tym próg wejścia jest wyższy. No i oczywiście górna granica „nie istnieje”, jednak w większości klas nie ma już dużych różnic, czy zainwestujesz w motocykl 10 czy 30 tys PLN. Jeśli chodzi o granice wiekowe to uznaliśmy, że wszystkie motocykle, których produkcja zaczęła się przed końcem roku 1989 i spełniają wymagania pojemnościowe, mogą brać udział w zawodach. Większość klas ogranicza się do pojemności 500ccm, po prostu tory po których się poruszamy tego wymagają. Po co komu litr jak i tak objedzie go koleś na MZ 250… Wpisowe jest również na rozsądnym poziomie – jeden wyścigodzień to koszt 150 PLN, co wydaje się bardzo konkurencyjne jeśli weźmiemy pod uwagę profesjonalną oprawę nie różniącą się od WMMP.
Przed pierwszymi zawodami – jako że wyścigi nie są już imprezą pokazowo integracyjną, a regularnym pucharem pod egidą PZM, wymagana jest licencja. Zastanawiacie się po co Wam licencja? To pewnie próba wyłudzenia pieniędzy by wspomóc finansowo PZM? Jasne że nie. Licencja to nic więcej niż ubezpieczenie i potwierdzenie Waszych znajomości zasad panujących podczas wyścigu. Oczywiście jeśli nigdy do tej pory nie mieliście nic wspólnego z wyścigami, z pewnością jej nie posiadacie. Nie ma się o co martwić, na każdych zawodach można ją zdobyć (tu znajdziecie wszelkie informacje na ten temat).
Na dzień dzisiejszy dwie pierwsze rundy już za nami:
– Wyniki I eliminacji
– Wyniki II eliminacji
– Tabela z klasyfikacją pucharową
Jak widać w pucharze bierze już udział ponad pięćdziesięciu zawodników, a rywalizacja robi się coraz ciekawsza. Jeśli chcecie pomóc budować ten sport zapraszamy na następne zawody. Przyjedźcie pokibicować lub spróbować swoich sił.
Reasumując Motocyklowy Puchar Polski Classic jest dla tych wszystkich którzy przez dobrą zabawę połączoną z rywalizacją chcą podnosić swoje umiejętności jazdy motocyklem.
Uwaga najbliższa runda już niedługo 23.07.2016 w Pszczółkach więc spieszcie się i szykujcie maszyny. Pamiętajcie dobra zabawa zaczyna się już na 50ccm!!