Siemano. Niestety, ale… powracam jak bumerang! 🙂 Pierwsza relacja w tym roku, mam Wam mega dużo materiału do przekazania, a więc konkrety. Same konkrety.
Od redakcji: Dokładnie tak, Rinas powrócił! Paweł w poprzednich sezonach regularnie relacjonował swoje starty wyścigowe, treningi i zmagania poza torem na stronach MotoRmanii, a w tym sezonie wraca ze swoimi niepowtarzalnymi relacjami. Możecie śledzić go tutaj oraz na jego facebooku!
Zima i refleksje… oraz przygotowania
2014 sezon – zakończyłem z III miejscem w Pucharze Polski Rookie 600. Było trudno i ciężko ale fajnie.
2015 sezon – zakończyłem z II miejscem i Vice Majstrem Polski w Stockach 600. Było MEGA ciężko ale… fajnie.
2016 sezon – jeździć dalej, nie jeździć…? Cała zima przygotowań. Od kwietnia do września ciągle nie ma człowieka w domu, ciągle wszystko co się zarobi idzie na ściganie, ciągle coś nie tak. Total nie się nie opłaca.
ALE WARTO!
Dlatego zdecydowałem, że jeżdżę dalej. Tym bardziej, że miałem mocne wsparcie kilku firm i chciałem wykorzystać fakt, że w sezonie 2015 zrobiłem spore postępy. Szkoda odpuszczać.
Rinas → schudł trochę, ale nie za mocno! Tyle, żeby było OK. Zrobił wytrzymałość. Doszkolił się. Ujdzie.
Motur → Kawunia ZX-6R spisuje się na medal, nie zmienia się tego, co dobre. Zostaje!
Zawias → nie ma innej opcji, zostaje Ohlins i serwis w FastForward!
Opony → nie ma innej opcji, zostaję na Pirelli!
Sponsorzy → nie ma innej opcji, jak przedłużyć to, co się sprawdza. Z sezonu 2015 w sezon 2016 wchodzimy prawie tym samym składem!
Klasa i seria wyścigowa → nie ma innej opcji, zostaję w Stockach 600 – wiem, że będzie mocniejsza konkurencja i tego właśnie chcę!
Wielkanoc → let’s go! Kierunek MotorLand Aragon
Obserwując szybszych kolegów, wyciągam wnioski. Większość trenuje w zimę. DUŻO trenuje. Gdzie, jak nie w Hiszpanii? A więc na Wielkanoc wybrałem się w daaaleką trasę, całość prawie 7 tysięcy kilosów, po drodze zwiedzając Paryż, Zatokę Biskajską, Pireneje i wreszcie… dojechaliśmy na Aragon. Sam tor i infrastruktura? Zakochałem się. Serio. Może nie jeździłem po wielu torach – to dopiero mój 5. po Poznań-ringu, Moście, Słowacji i Pannonii – ale Aragon zdecydowanie pokochałem. Świetny tor. Ślepe zakręty, hamowania w złożeniu, hamowania w zjeździe w dół, długa prosta (pobiłem swój rekord prędkości na Kawie), słynny korkociąg no i… mega-frajda z wyjścia na prostą, mój ulubiony zakręt! No i fakt, że jeżdżę tam gdzie czasami śmiga Marquez, Rossi i spółka – to też dodaje frajdy. 4 dni jeżdżenia, sporo odeszło przez pogodę (mega wiatr i deszcze), ale i tak było SUPER. Zakończyłem z czasem 2.07,1 – biorąc pod uwagę, że końcówka stawki Mistrzostw Świata Supersport na mega mocniejszych sprzętach i znając tor jeździ 2.01 – 2.02… Wiedziałem że jest dobrze. To było moje pierwsze jeżdżenie od prawie 200 dni i pierwszy raz na tym torze! Motocykl okazało się, że idzie bajkowo, nowe opony na sezon 2016 mocno mi podpasowały, zawias zestrojony elegancko. Jest ogólnie git. Chcecie zobaczyć jak to wyglądało? Oto jest onboard z Aragonu:
25 – 26 kwietnia – Słowacja → GRUZ ŻYCIA, lekcja pokory…
Kilka tygodni przerwy, trochę poprawek w Kawasaki. Jedziemy na SlovakiaRing z MotoRmanią!! Pogoda nie rozpieszcza, 8 stopni i mega wiatr… W trzeciej sesji, jadąc dosyć szybko, a potem zwalniając i jadąc pół kółka na emeryta i potem… znowu przyspieszając, goniąc rywali – wywinąłem konkret orła. Opony bardzo szybko się schłodziły a ja, imbecyl, nie przewidziałem tego… Widać na fotach poniżej efekty. Bak z 18 zmniejszył się chyba do 3 litrów i Kawasaki szybko przestało być ładne. Poracha totalna…
2 – 3 maja – Pannonia
Sprzęt odbudowany w kilka dni. Jadę na Pannonię. Pierwszy dzień prawie nie potrenowane, padało… drugi dzień – kilka sesji przejechałem, szału nie było.
9 – 10 maja – Speed Day
Po 8 miesiącach przerwy – od V Rundy Mistrzostw Polski w sierpniu 2015 – czas wybrać się do Przeźmierowa na Poznań-Ring! Dwa dni potrenowałem, a czasy okrążeń bez szału. Wkurzony jestem jak nie wiem… Gdzie ta forma złapana w Hiszpanii?!?!
New Design → 2016 by Dobre Sklepy Motocyklowe
Wreszcie, doszły do mnie nowe ciuchy. Dobre Sklepy Motocyklowe się postarały! 🙂 Wszystko idealnie zgraliśmy z malowaniem motocykla. Na szybko cyknęliśmy sesję zdjęciową, ale ujawniam tylko kilka zdjęć. Reszta później!
19 – 20 maja – Speed Day
2 dni na trening przed pierwszymi zawodami! Trenuję, jeżdżę ile się da, analizuję, poprawiam… Jest szansa, że coś z tego wyjdzie!!
21 – 22 maja – I runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski – TOR POZNAŃ!
OK, ile umiem, tyle umiem. Jak jadę, tak jadę. Czas zebrać wszystko w całość i pojechać ile się da!
KWALIFIKACJE – czas 1.40,0 i szóste pole startowe w Stockach 600 na 8 zawodników. Szału nie ma!
WYŚCIG 1 – jadę sobie 1.40 / 1.41 – szybciej, nie udaje się. Mimo to dojeżdżam na 5.miejscu. Wyniki znajdziecie w oficjalnej klasyfikacji.
WYŚCIG 2 – wyspałem się, zregenerowałem, odpocząłem. Pomyślałem co nie tak, przeanalizowałem wideo, i wyjechałem mocniejszy. Wyścig w niedzielę to już regularne 1.39 / niskie 1.40 z najlepszym okrążeniem 1.39,4 a więc wyrównałem swoją życiówkę, na którą rok temu pracowałem cały sezon, a zrobiłem dopiero w sierpniu!! Teraz udało się już na pierwszej rundzie! Jest dobrze. Wyniki sprawdzicie tutaj.
WNIOSKI + PLANY NA SEZON
Wnioski…? A co tu wnioskować! JUŻ mam życiową formę, ale to za mało. Konkurencja w tym roku, naprawdę mocna. Muszę jak najszybciej o sekundę przyspieszyć, żeby walczyć o podia. A najlepiej o 2-3 sekundy, żeby walczyć o zwycięstwa! 🙂
Plany? Jeździć! Trenować! Nie dzwonować! Trzymać gaz!! I daj jak najwięcej luzu hamulcom!! Tym w Kawasaki, i tym we mnie.
2016 sezon to dla mnie sezon prawdy. Po tym sezonie, w zależności od wyników – zadecyduję. Czy dalej się ścigam, i robię to jak najlepsi i najszybsi i jestem w stanie z nimi konkurować… Czy też daję sobie na wstrzymanie i zabieram się za coś innego. Za zbieranie grzybów, na przykład. Bierki, warcaby? Zbieranie znaczków? Jakieś inne propozycje?
Jeżeli jakieś masz, to wbijaj na mój fan-page i się PODZIEL! Znajdziesz tam więcej newsów, fot, ciekawostek i wszystkiego po trochu. Komentuj, lajkuj, chwal, krytykuj, pytaj – do odważnych świat należy! 🙂
Do zobaczenia na torze!
be FAST or be… LAST !
Pozdrawiam,
Rinas
Rinas 2016 is powered by →
ENI – eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje i środki smarne
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktów HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – transport i spedycja
FAST FORWARD – fastforward.com.pl/ – sprzedaż I serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.pl/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – facebook.com/photoaction.motorsport – motorsport photography
MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/