Dwuczęściowy kombinezon Berik LS2-10422-BK: pierwsze wrażenia!

- Tomek Parzychowski

W nasze ręce wpadł nowy, dwuczęściowy kombinezon Berika. Wygląda modnie i po prostu bardzo dobrze, a jak sprawdza się w praktyce?

W związku z trwającymi nieustannie treningami MotoRmani na Pit Bike’ach, musiałem wyposażyć się w kombinezon. A w związku z radosnym i obfitym w wszelkie gleby charakterem naszych treningów, kombinezon musi być solidny. W moje ręce trafił egzemplarz reprezentujący nową kolekcję marki Berik 2.0, model o „chwytliwej” nazwie LS2-10422-BK.

Kombiak, który będzie mnie chronił to dwuczęściówka. Moja wersja jest dwukolorowa, główną barwą jest czerń, a dodatki zdobiące kombinezon są w modnym ostatnio „żółtym fluo”. Poza tym w kilku miejscach widnieje białe logo producenta. Trzeba przyznać, że Berik prezentuje się dobrze.

Tomazi i skorzany Berik LS2-10422-BK (1)

Za moje bezpieczeństwo odpowiada kilka rodzajów protektorów. Berik zastosował magnezowe slidery, które znajdziemy na ramionach, łokciach oraz kolanach. Pod sliderami znajdziemy klasyczne ochraniacze CE, które trafiły też na biodra. Na plecach zabrakło protektora, ale jest przygotowana na niego kieszeń. LS2-10422-BK daje nam też możliwość wyposażenia się w dodatkowy ochraniacz na klatce piersiowej. Jak podaje producent, nasza druga skóra ma grubość 1,1 -1,3 mm. Berik do produkcji używa  miękkiej bydlęcej skóry, która w newralgicznych miejscach takich jak ramiona, łokcie i pośladki, jest dwuwarstwowa. Klasycznie jak na kombinezon przystało, na kolanach znajdują się zdejmowane slidery. Na plecach z kolei nie ma garba – jedni powiedzą, że to stylistyczne faux-pas, ale według nas to dobre rozwiązanie na co dzień, gdy garb nie przeszkadza np. w jeździe z plecakiem.

Berik LS2-10422-BK poza bezpieczeństwem zapewnia również przyzwoity komfort. W pierwszej kolejności warto wspomnieć o elastycznych wstawkach wykonanych z materiału TENSE-TEX, który został zastosowany w pachwinach, pod kolanami oraz od wewnętrznej strony ramion, dzięki czemu łatwiej się w niego wpakować. Kombinezon dobrze dopasowuje się ze względu na rozciągliwe elementy z karbowanej skóry, które również znajdziemy w takich miejscach jak kolana, łopatki, pod pachami oraz w pasie. Za lepsze dopasowanie odpowiadają również regulowane paski w talii. Komfort użytkowania podnoszą neoprenowe wykończenia kołnierza i mankietów. Cały kombinezon jest wykonany z perforowanej skóry, przez co lato i na torze powinno być bardziej znośne.

???????????????????????????????

Po pierwszych kilkunastu minutach jazdy musimy przyznać, że Berik jest naprawdę wygodny, nie ogranicza motoryki naszego ciała, nigdzie nie uwiera. Przy tym sprawia wrażenie solidnego produktu i na pewno nie zniszczy się przy pierwszej glebie.

Na pewno zauważyliście, że w tym teście skupiliśmy się przede wszystkim na technicznych walorach Berika, pomijając ocenę z jazdy i użytkowania. Macie rację, bo to dopiero pierwsze wrażenia – więcej szczegółów dodamy już niebawem! Cena Berika LS2-10422-BK to 3199 zł. Jeżeli macie jakieś pytania, wpisujcie je w komentarzach, a my postaramy się na nie odpowiedzieć w kolejnej części testu.

Już teraz jednak zorganizowaliśmy dla Was ciekawą promocję. Do każdego zakupionego kombinezonu Berik, na hasło MotoRmania możecie uzyskać gratisowo bon na 500 zł do wykorzystania w Dobrych Sklepach Motocyklowych! Aby poznać szczegóły akcji lub złożyć zamówienie, napiszcie maila na adres [email protected].

Berik LS2-10422-BK

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl