Niedawno opublikowane japońskie zgłoszenia patentowe ujawniają, że Honda opracowuje nowego street scramblera opartego na budowie modelu Rebel 500.

Panowie z Hondy ewidentnie mają zamiar załapać się na tort nostalgicznych klimatów z jakiego czerpią teraz zyski Ducati Scrambler oraz  Yamahy SCR900, XSR900 i XSR700.  Atutem Hondy może być cena – opierając bowiem swoją maszynę na istniejących komponentach popularnego cruisera ( model Rebel)  można znacznie zaoszczędzić.

Honda retro scrambler patent

Na rysunkach widać, że silnikiem ma być dwucylndrowa rzędowa jednostka  używana w Rebelu (471 cm3) oraz Hondzie CB500. Podwozie również jest w zasadzie bliźniacze do Rebela. Jedyną różnicą w głównej sekcji podwozia jest podparcie siedzenia ramy pomocniczej (17), które rozciąga się poziomo od szyny głównej ramy – tutaj mamy różnicę w kształcie pomiędzy cruiserem, a motocyklem typu cafe racer.

Honda retro scrambler patent 2

Patent skupia się głównie na obszarze umieszczenia podnóżków ( które jako element wydają się być identyczne jak w Rebelu) i określa umieszczenie elementów tylnego hamulca. Tutaj konieczne jest różniące się znacznie od Rebela rozwiązanie. Teraz podnóżki są przesunięte do tyłu, przykręcone do ramy za pomocą nowej aluminiowej płyty montażowej.

Honda Rebel

Opierając swój nowy motocykl na Rebelu 500 ( zdjęcie powyżej) , Honda otwiera również możliwość zastosowania mniejszych silnika znanego z Rebel 300 –  jednocylindrowej wersji o pojemności 286 cm3 .