Koniec z wymianą dowodu rejestracyjnego przez brak miejsca na pieczątkę badania technicznego

- Piotr Jędrzejak

Wystarczy, że w przypadku kontroli przedstawimy zaświadczenie wydane przez diagnostę – jeszcze w tym roku.

Konstrukcja polskich dowodów rejestracyjnych przewiduje jedynie 6 miejsc na pieczątki okresowego badania technicznego pojazdu. W praktyce oznacza to, że co 6 lat należy wnioskować o wydanie nowego dowodu. To oznacza nie tylko poniesienie wydatku (73,50 zł), ale również stratę czasu, a jeżeli pojazd zarejestrowany jest na więcej niż jednego właściciela, potrzebna będzie jeszcze jego obecność lub upoważnienie.

Na szczęście jeszcze w tym roku sytuacja ma ulec zmianie na lepsze! Interpelację w tej sprawie składał poseł Piotr Liroy-Marzec, a teraz okazuje się, że Ministerstwo Infrastruktury przychylnie spojrzało na sprawę.

Wiceminister Infrastruktury, Marek Chodkiewicz wyjaśnia:
„Na obecnym etapie prac nad projektem ustawy zakłada się, że po wykorzystaniu rubryk w dowodzie rejestracyjnym na potwierdzenie terminu ważności badań technicznych, właściciel pojazdu będzie okazywał dla organów kontroli ruchu drogowego poza dowodem rejestracyjnym wydane przez diagnostę zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. 

Jednocześnie zostanie pozostawione do decyzji właściciela pojazdu, czy będzie jego wolą wnioskowanie o wymianę dowodu rejestracyjnego, czy też nie.”

Wiceminister dodał, że w planach nie ma zmiany kształtu dowodów rejestracyjnych. Zmiana dotycząca potwierdzenia badań technicznych ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w trzecim kwartale 2018 r.

Przy okazji przypominamy, że pierwsze badanie techniczne dla nowych pojazdów (w tym dla motocykli i motorowerów) należy wykonać do 3 lat od pierwszej rejestracji. Kolejne badanie po 2 latach, a następne badania co roku.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl