Rinas po debiucie w klasie mistrzowskiej: I runda WMMP 2015

- Rinas

Po zaciętych walkach w obu wyścigach, Paweł finiszował dwukrotnie na trzecim stopniu podium, ale nie jest do końca usatysfakcjonowany. Sprawdźcie dlaczego!

autor: Paweł „Rinas” Przybylski

Witajcie. W miniony weekend w Przeźmierowie pod Poznaniem odbyła się pierwsza w tym roku runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski. Pierwsza z sześciu planowanych na ten rok.

Rinas I runda WMMP 2015 (6)

Czwartek – piątek – Speed-Day
Niestety nie miałem jeszcze za dużo okazji potrenować w tym roku, także 2-dniowy Speed-Day przed zawodami był świetną okazją do potrenowania. Miałem też czas do przetestowania wielu ustawień motocykla, bo coś ciągle mi nie pasowało. Niestety pierwszy dzień zakończyłem w złym nastroju, z kiepskimi czasami i jakimś kosmicznie dziwnym ustawieniem zawieszenia. Na piątek wróciliśmy do wszystkich ustawień z zeszłego roku i od razu było lepiej. Piątek zatem też potrenowałem, ale cały czas tempo było wolne.

Rinas I runda WMMP 2015 (7)

Sobota – pierwsze kwalifikacje i pierwszy wyścig
W sobotę rano przyjechał pomagać mi technik z firmy FAST FORWARD, ale niestety w kwalifikacjach poszło bardzo kiepsko… Najpierw wyjechałem na twardszej i starszej już oponie, potem zmieniliśmy na miękki tył, ale ciągle strasznie się ślizgał i opona dziwnie się zachowywała. Potem okazało się, że opona była wadliwa i popękana, co mogło właśnie powodować te odczucia. Zakwalifikowałem się na 2. miejscu, na raptem 3 zawodników w klasie Superstock600. Wyścig jechaliśmy łącznie z Supersportami, a więc startowałem łącznie z 7 pozycji.

Start do wyścigu miałem dobry. Niestety, nie bardzo byłem w stanie chociaż chwilę utrzymać się za Supersportami, wyścig spędziłem walcząc z Markiem Chłopkowskim. Ostatecznie wyprzedził mnie on na mecie. Dojechałem ostatni, co… dało mi pudło! Tak, brzmi to tragicznie – jak jedzie tylko 3 zawodników, to nie ciężko o podium… Mimo więc, że zdobyłem pierwsze podium w Mistrzostwach Polski, nie czułem żebym na nie w jakikolwiek sposób zasłużył… Najszybsze kółko wyścigu to 1.42,4, czyli o 1-1,5s wolniej, niż jechałem rok temu w Rookie.

Rinas I runda WMMP 2015 (17)

Niedziela – drugi wyścig
W niedzielę były drugie kwalifikacje, ale ponieważ kropił deszcz, a nie było na tyle mokro, żeby jechać na deszczówkach, nie wyjeżdżałem. Do wyścigu ruszyłem więc z tego samego miejsca. W wyścig – podobnie jak w sobotę – walkę toczyłem z Markiem Chłopkowskim i mimo, że na prostą ostatniego okrążenia wyszedłem pierwszy to… ostatecznie Marek wyprzedził mnie na mecie o 0,1 sekundy! Było fajnie, mimo że pogoda bardzo kiepska, tylko 7 stopni i pod koniec wyścigu zaczęło kropić.

Rinas I runda WMMP 2015 (25)

Wnioski
Cóż… smucą i martwią mnie głównie dwie sprawy:
– liczba zawodników w klasie Stock600
– moja forma wyścigowa

Zacznijmy od pierwszego. Wydaje się, że klasa, gdzie można jechać praktycznie drogowym motocyklem – bo zabronione są modyfikacje silnika i hamulców, wystarczy dobry zawias i przygotowanie motocykla na tor – powinna cieszyć się powodzeniem. Mogłoby się też wydawać, że jej wznowienie po dłuższej przerwie spowoduje napływ zawodników do tej klasy Mistrzowskiej. Niestety, Supersportów jak było mało, tak jest dalej, a Stocków – jest jeszcze mniej… Oprócz mnie i Marka Chłopkowskiego – obaj przeszliśmy z Rookie 600, Marek zajął rok temu I miejsce, a ja III na koniec sezonu – wystartował jeszcze tylko Adrian Pasek ale raczej treningowo, ponieważ uczestniczy w Pucharze R6 w Niemczech. Szkoda, smutno… za to Stocki 1000 i Superbajki nie narzekają na brak frekwencji. Za to klasy Rookie 600 / 1000 mają wyjątkowo duzą frekwencję – bo aż po 25 zawodników; ale jest to spowodowane faktem, że w tym roku w Rookie nazbierało się bardzo dużo doświadczonych zawodników, którzy jeszcze nie porobili limitów, a w tym roku ostro będą walczyć o podium na koniec sezonu. No i jak się okazało już cała czołówka przekroczyła limity na pierwszej rundzie – zobaczymy, ilu z nich za rok przejdzie do Stock / Sport 600…

Rinas I runda WMMP 2015 (13)

Co do mojej formy… nie ma się co załamywać, tylko brać trzeba się za robotę. Fizycznie i kondycyjnie jest super – wyścig 15 kółek nie robi na mnie wrażenia – wiadomo, jak jeszcze dojdzie szybkie tempo to będzie inna rozmowa, ale na razie nie czuję zmęczenia. Forma samej jazdy pozostawia jednak wiele do życzenia. Najważniejsze, że wiem co poprawiać; rok temu byłem w stanie jechać wyścigi tempem 1:41, także mam nadzieję, że szybko wrócę do formy z końcówki sezonu 2014, przyspieszę, zbliżę się i mocno złamię 1:40, a to już jakie-takie tempo na Stocka 600. Ale można pojechać jeszcze dużo, dużo szybciej, co pokazał Adrian wykręcając 1:38 na twardych oponach Dunlop z Pucharu Yamahy i prawie seryjnym motocyklem… Jest co poprawiać i do czego dążyć!

Następna Runda – połączona z Alpe Adria – już za nieco ponad 2 tygodnie na węgierskim torze Pannonia Ring, a w międzyczasie spróbuję jeszcze pojechać na 1-dniowy Speed Day do Poznania. Trzymajcie kciuki!

Po tej rundzie, oprócz Sponsorom, których zaraz wymienię, mega wdzięczny jestem mojej żonie Agacie, która wspiera mnie – przede wszystkim, mentalnie – nie tylko w pięknych chwilach, ale też w tych ciężkich. Podziękowania też dla mojego mechanika Waldka, Przemka z Fast Forward i Łukasza z LTD34, który też sporo mi pomógł w ten weekend.

Rinas I runda WMMP 2015 (20)

Rinas I runda WMMP 2015 (21)

Zapraszam Ciebie, żebyś ze mną uczestniczył w tej przygodzie! Zapraszam na moją stronę, ale przede wszystkim – wbijaj do mnie na FAN-page, który pomału się rozwija. Będzie mnóstwo newsów i informacji zarówno o motocyklach i wyścigach, jak również formie i przygotowaniu fizycznym. W planach jest też kilka konkursów, będzie ciekawie! Lajkuj, komentuj, udostępniaj!

facebook.com/pawel.rinas.przybylski
pawelprzybylski.com

Jeżeli masz do mnie jakiekolwiek pytania, chcesz się czegoś dowiedzieć, zagadać lub mi po prostu pomóc – wal śmiało, nie krępuj się – do odważnych świat należy!

Do zobaczenia na torze!

Pozdrawiam!
Rinas

Sponsorzy
To dzięki tym firmom i ich produktom, mogę się ścigać i teraz o tym pisać. Dziękuję.

MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – ceniona i uznana firma transportowo – spedycyjna
ENI – eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktó HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
FIT&FUN – fitfun.pl/ – jeden z najstarszych i na pewno najlepszych w Warszawie fitness-club i siłownia
RAPID MOTOCYKLE – rapid-motocykle.pl/ – salon i serwis motocyklowy, importer butów SIDI
FAST FORWARD – fastforward.com.pl/ – sprzedaż I serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – photoaction.pl/ – motorsport photography
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl