Po zaciętych walkach w obu wyścigach, Paweł finiszował dwukrotnie na trzecim stopniu podium, ale nie jest do końca usatysfakcjonowany. Sprawdźcie dlaczego!
autor: Paweł „Rinas” Przybylski
Witajcie. W miniony weekend w Przeźmierowie pod Poznaniem odbyła się pierwsza w tym roku runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski. Pierwsza z sześciu planowanych na ten rok.
Czwartek – piątek – Speed-Day
Niestety nie miałem jeszcze za dużo okazji potrenować w tym roku, także 2-dniowy Speed-Day przed zawodami był świetną okazją do potrenowania. Miałem też czas do przetestowania wielu ustawień motocykla, bo coś ciągle mi nie pasowało. Niestety pierwszy dzień zakończyłem w złym nastroju, z kiepskimi czasami i jakimś kosmicznie dziwnym ustawieniem zawieszenia. Na piątek wróciliśmy do wszystkich ustawień z zeszłego roku i od razu było lepiej. Piątek zatem też potrenowałem, ale cały czas tempo było wolne.
Sobota – pierwsze kwalifikacje i pierwszy wyścig
W sobotę rano przyjechał pomagać mi technik z firmy FAST FORWARD, ale niestety w kwalifikacjach poszło bardzo kiepsko… Najpierw wyjechałem na twardszej i starszej już oponie, potem zmieniliśmy na miękki tył, ale ciągle strasznie się ślizgał i opona dziwnie się zachowywała. Potem okazało się, że opona była wadliwa i popękana, co mogło właśnie powodować te odczucia. Zakwalifikowałem się na 2. miejscu, na raptem 3 zawodników w klasie Superstock600. Wyścig jechaliśmy łącznie z Supersportami, a więc startowałem łącznie z 7 pozycji.
Start do wyścigu miałem dobry. Niestety, nie bardzo byłem w stanie chociaż chwilę utrzymać się za Supersportami, wyścig spędziłem walcząc z Markiem Chłopkowskim. Ostatecznie wyprzedził mnie on na mecie. Dojechałem ostatni, co… dało mi pudło! Tak, brzmi to tragicznie – jak jedzie tylko 3 zawodników, to nie ciężko o podium… Mimo więc, że zdobyłem pierwsze podium w Mistrzostwach Polski, nie czułem żebym na nie w jakikolwiek sposób zasłużył… Najszybsze kółko wyścigu to 1.42,4, czyli o 1-1,5s wolniej, niż jechałem rok temu w Rookie.
Niedziela – drugi wyścig
W niedzielę były drugie kwalifikacje, ale ponieważ kropił deszcz, a nie było na tyle mokro, żeby jechać na deszczówkach, nie wyjeżdżałem. Do wyścigu ruszyłem więc z tego samego miejsca. W wyścig – podobnie jak w sobotę – walkę toczyłem z Markiem Chłopkowskim i mimo, że na prostą ostatniego okrążenia wyszedłem pierwszy to… ostatecznie Marek wyprzedził mnie na mecie o 0,1 sekundy! Było fajnie, mimo że pogoda bardzo kiepska, tylko 7 stopni i pod koniec wyścigu zaczęło kropić.
Wnioski
Cóż… smucą i martwią mnie głównie dwie sprawy:
– liczba zawodników w klasie Stock600
– moja forma wyścigowa
Zacznijmy od pierwszego. Wydaje się, że klasa, gdzie można jechać praktycznie drogowym motocyklem – bo zabronione są modyfikacje silnika i hamulców, wystarczy dobry zawias i przygotowanie motocykla na tor – powinna cieszyć się powodzeniem. Mogłoby się też wydawać, że jej wznowienie po dłuższej przerwie spowoduje napływ zawodników do tej klasy Mistrzowskiej. Niestety, Supersportów jak było mało, tak jest dalej, a Stocków – jest jeszcze mniej… Oprócz mnie i Marka Chłopkowskiego – obaj przeszliśmy z Rookie 600, Marek zajął rok temu I miejsce, a ja III na koniec sezonu – wystartował jeszcze tylko Adrian Pasek ale raczej treningowo, ponieważ uczestniczy w Pucharze R6 w Niemczech. Szkoda, smutno… za to Stocki 1000 i Superbajki nie narzekają na brak frekwencji. Za to klasy Rookie 600 / 1000 mają wyjątkowo duzą frekwencję – bo aż po 25 zawodników; ale jest to spowodowane faktem, że w tym roku w Rookie nazbierało się bardzo dużo doświadczonych zawodników, którzy jeszcze nie porobili limitów, a w tym roku ostro będą walczyć o podium na koniec sezonu. No i jak się okazało już cała czołówka przekroczyła limity na pierwszej rundzie – zobaczymy, ilu z nich za rok przejdzie do Stock / Sport 600…
Co do mojej formy… nie ma się co załamywać, tylko brać trzeba się za robotę. Fizycznie i kondycyjnie jest super – wyścig 15 kółek nie robi na mnie wrażenia – wiadomo, jak jeszcze dojdzie szybkie tempo to będzie inna rozmowa, ale na razie nie czuję zmęczenia. Forma samej jazdy pozostawia jednak wiele do życzenia. Najważniejsze, że wiem co poprawiać; rok temu byłem w stanie jechać wyścigi tempem 1:41, także mam nadzieję, że szybko wrócę do formy z końcówki sezonu 2014, przyspieszę, zbliżę się i mocno złamię 1:40, a to już jakie-takie tempo na Stocka 600. Ale można pojechać jeszcze dużo, dużo szybciej, co pokazał Adrian wykręcając 1:38 na twardych oponach Dunlop z Pucharu Yamahy i prawie seryjnym motocyklem… Jest co poprawiać i do czego dążyć!
Następna Runda – połączona z Alpe Adria – już za nieco ponad 2 tygodnie na węgierskim torze Pannonia Ring, a w międzyczasie spróbuję jeszcze pojechać na 1-dniowy Speed Day do Poznania. Trzymajcie kciuki!
Po tej rundzie, oprócz Sponsorom, których zaraz wymienię, mega wdzięczny jestem mojej żonie Agacie, która wspiera mnie – przede wszystkim, mentalnie – nie tylko w pięknych chwilach, ale też w tych ciężkich. Podziękowania też dla mojego mechanika Waldka, Przemka z Fast Forward i Łukasza z LTD34, który też sporo mi pomógł w ten weekend.
Zapraszam Ciebie, żebyś ze mną uczestniczył w tej przygodzie! Zapraszam na moją stronę, ale przede wszystkim – wbijaj do mnie na FAN-page, który pomału się rozwija. Będzie mnóstwo newsów i informacji zarówno o motocyklach i wyścigach, jak również formie i przygotowaniu fizycznym. W planach jest też kilka konkursów, będzie ciekawie! Lajkuj, komentuj, udostępniaj!
facebook.com/pawel.rinas.przybylski
pawelprzybylski.com
Jeżeli masz do mnie jakiekolwiek pytania, chcesz się czegoś dowiedzieć, zagadać lub mi po prostu pomóc – wal śmiało, nie krępuj się – do odważnych świat należy!
Do zobaczenia na torze!
Pozdrawiam!
Rinas
Sponsorzy
To dzięki tym firmom i ich produktom, mogę się ścigać i teraz o tym pisać. Dziękuję.
MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – ceniona i uznana firma transportowo – spedycyjna
ENI – eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktó HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
FIT&FUN – fitfun.pl/ – jeden z najstarszych i na pewno najlepszych w Warszawie fitness-club i siłownia
RAPID MOTOCYKLE – rapid-motocykle.pl/ – salon i serwis motocyklowy, importer butów SIDI
FAST FORWARD – fastforward.com.pl/ – sprzedaż I serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – photoaction.pl/ – motorsport photography
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/