Puchar Aprilii RS660.. Cenowa przesada, czy wręcz skandal?

- MotoRmania

Aprilia rusza do wizerunkowego ataku i ogłosiła właśnie RS660 Trofeo, które odbędzie się w całości we Włoszech, w ramach Mistrzostw Włoch (CIV). Łącznie będzie 5 rund i 6 wyścigów, oraz dzień testowy w marcu. Tory to: 2x Misano, Mugello, Imola i Vallelunga. Zgodnie z homologacyjnymi możliwościami obiektów do startu może być dopuszczonych 42 zawodników, przy czym puchar wyścigowy zostanie podzielony na dwie grupy z osobną klasyfikacją. Pierwszą grupą (21 zawodników) będą kierowcy, którzy zdecydują się na pakiet „all incluisive” i którzy automatycznie staną się częścią „Aprilia Racing Area”. Pomimo, że Ci kierowcy nie otrzymają motocykla na własność ( maszyna będzie wydawana tylko na zawody) Aprilia wyceniła udział na 34900 euro netto, co doliczając 22% włoskiego vatu i przeliczając na złotówki po dzisiejszym kursie (4,45zł) daje wyciskające łzy z oczu 193 304 zł. Zatem policzmy to dokładnie. Co dostajemy ? Aprilia informuje:

– Rejestracja na Aprilia Racing RS 660 Trophy;

– Dostępność do motocykla podczas wyścigowych weekendów

– Wsparcie techniczne i analiza telemetryczna z dedykowanymi technikami;

– Benzyna, opony i materiały eksploatacyjnych;

– Catering na padoku;

– zestaw odzieży

– Udział własny w wysokości 2000 euro w przypadku wywrotki

– Sezonowa sesja zdjęciowa.

To wszystko… A zatem jak podzielimy kwotę za puchar na 5. rund wychodzi nam, że za udział w weekendzie mielibyśmy zapłacić, aż 38 660 zł – niewiele mniej niż kosztuje nowy motocykl u polskiego dilera. Oczywiście jeżeli się nie wywrócimy, bo w razie wywrotki za każdym razem pokrywamy kwotę do 2000 euro. Czyli w zasadzie za większość wywrotek zostaniemy dokładnie tyle skasowani ( motocykle mają być co rundę losowane, a zatem będą musiał być bez skazy). Zakładając, że się nie wywrócimy, jakie byśmy ponieśli rzeczywiste koszty własne w porównaniu do tego co proponuje Aprilia? Trzy komplety opon (1 x wyścig, 2 x kwali) to koszt 1200 euro. Paliwo – 100 euro. Mechanik do obsługi motocykla 500 euro. Wyżywienie my + mechanik x 3 dni = 300 euro. Wpisowe 500 euro. Łącznie 2600 euro czyli 11 700zł. Co oznacza, że Aprilia za wynajęcie motocykla RS660 na około 2h jazdy na rundzie ( wyścig około 20 min, 2 x kwali w sobotę po 20 min, 2 x treningi w piątej po 20 min) winszuje sobie blisko 27 tysięcy złotych! Czyli w przybliżeniu połowę ceny dilerskiej. Powstrzymamy się od komentarza ograniczając się jedynie do cytatu „mają rozmach…”.

W tym zestawieniu znacznie bardziej atrakcyjna wydaje się propozycja zakupienia motocykla pucharowego za 78 075zł. Dla takich osób będzie druga, odrębna kwalifikacja. Wtedy otrzymujemy komplet owiewek, wydech SC Project, i dodatkowy osprzęt do maszyny. W opisie pucharu nie jest niestety jasne, czy otrzymujemy motocykl na owiewkach drogowych – jeżeli nie ( a na to wygląda), i nie mamy prawa do rejestracji to jego realna wartość po sezonie będzie wynosić około 30 tys. zł. Dla porównania koszt niemieckiego pakietu pucharowego Yamahy R6 CUP w ostatnim roku istnienia (2017) wynosił 71 tys. zł, ale w cenie otrzymywałeś motocykl drogowy z prawem do rejestracji, niezliczoną ilość osprzętu, Akrapovica, Ohlinsa TTX, buty Daytona, kombinezon Schwabemleader, kask Shoei, rękawice Held, ubrania teamowe dla Ciebie i mechanika oraz mnóstwo dodatków. Krótko mówiąc otrzymywałeś więcej niż gdybyś chciał za to wszystko zapłacić w detalu – to dlatego, że Yamaha finansowała ten projekt z budżetu reklamowego. W przypadku Aprilii wygląda na to, że ktoś po prostu chce sporo zarobić. I nie ma w tym nic złego, ale fajnie byłoby gdyby producenci myśleli bardziej długoterminowo i rzeczywiście inwestowali w rozwój sportu. Za 10 tys. euro czyli za około 45 000zł euro można bez problemu znaleźć możliwość jazdy z dziką kartą podczas weekendu w Mistrzostwach Świata Supersport. W profesjonalnym zespole na najwyższym poziomie i kosmicznej maszynie, gdzie zawodnikiem zajmują się wszyscy od czwartku do niedzieli. W tym jest wpisowe, opony, paliwo, specjaliści. Jak wygląda przy tym 38 tys. zł za weekend na Aprilii RS 660 w amatorskim pucharze? Pytanie retoryczne…

Zainteresowanych pucharem odsyłamy tutaj : https://www.bkcorse.com/comunicato-stampa-aprilia/

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl