Polskie talenty: jak poszło Blinowi i „Juniorom Wójcika” w ten weekend?
MotoRmania
5 października 2020

Zacznijmy od Daniela Blina, który miał niezwykle mocny start do Mistrzostw Świata w ten weekend ( klasa WorldSSP 300).

Polak na mokrym torze Magny-Cours był kolejno pierwszy, i drugi w FP1 oraz FP2 dla swojej grupy. Jego klasa jest tak liczna, że dzieli się na dwie grupy A i B, z których najlepsi trafiają do wyścigu. Mieliśmy ogromne nadzieje na fenomenalny występ utalentowanego Polaka, ale kwalifikacje do wyścigu nie poszły po jego myśli. To jednak nie przeszkodziło mu, aby minąć linię mety ostatecznie na fantastycznym 15. miejscu łapiąc się w sobotę na ostatnią punktowaną pozycję w stawce 40. zawodników jacy stanęli na starcie ( 29. zawodników ukończyło wyścig). Ci, którzy znają poziom WorldSSP300 wiedzą jak mocny jest to wynik – brawo Daniel. W niedzielnym wyścigu Blin znowu pokazał się z dobrej strony, chociaż rezultat minimalnie słabszy – przekroczył metę na 17. miejscu. Trzymamy kciuki za występ na portugalskim Estoril!

W tym samym czasie na hiszpańskim torze Aragon, obok zawodów serii Cuna de Campeones gdzie tak fenomenalne wyniki uzyskał zespół Motormania KidzGP, zmagali się także juniorzy z Wójcik Racing Team.

Milan i Oleg Pawelcowie, wraz z Mateuszem Pasiukiem startują w bardzo trudnej, jadącej na kosmicznym poziomie serii European Talent Cup. Ekipa zaliczyła ogromny postęp. Po raz pierwszy nie było najmniejszych problemów z zakwalifikowaniem się do wyścigu, a Milan Pawelec zajął bardzo wysokie 18. a później 19. miejsca w sobotniej rywalizacji. Jego brat Oleg w tych samych wyścigach przyjechał 22. i 27. Mati miał pecha- wywrócił się w pierwszym wyścigu, a w drogim przyjechał na 31 pozycji.

Niedziela była znowu szybka i chociaż wyniki tego nie odzwierciedlają juniorzy wyjeżdżają z tarczą. Milan pomimo zajęcia ostatecznie 23. miejsca jechał w grupie zawodników walczących o 18. pozycję – pierwsze punkty są naprawdę bardzo blisko. Oleg zająć 27. miejsce, a Mateusz Pasiuk niestety znowu pechowo – po wywrotce nie dojechał już do mety.

Polska młodzież, pomimo braku doświadczenia i znajomości torów jedzie coraz szybciej. Efekty tej nauki zobaczymy już niedługo. Trzymajcie za nich kciuki.

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły