Nowa Honda CMX1100 Rebel – opis, dane techniczne.
MotoRmania
26 listopada 2020
21YM CMX1100 REBEL
  • Całkowicie nowy CMX1100 Rebel łączy klasyczną estetykę z najnowszą techniką
  • Stworzony zarówno do leniwych podróży, jak i ekscytujących prędkości 
  • Pełen temperamentu, rzędowy, dwucylindrowy silnik o momencie obrotowym 98 Nm i mocy 87 KM
  • Precyzję prowadzenia zapewnia podwozie z wysokiej jakości zawieszeniem i hamulcami
  • Cztery tryby trzypoziomowego systemu regulacji momentu obrotowego (HSTC) i kontrola unoszenia przedniego koła
  • Dostępna w opcji, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT

2021 HONDA CMX1100 REBEL

Dwucylindrowy CMX500 Rebel o pojemności 500 cm3, który może prowadzić kierowca z prawem jazdy kategorii A2, w chwili debiutu, w roku 2017, połączył unikalne podejście do swobody ducha customa, z tradycjami ‘bobbera’, do których dodał przełomowe, zupełnie nowe pomysły. Motocykl przyciągający spojrzenia, przyjemny w prowadzeniu i łatwy w obsłudze, znalazł miejsce w sercach motocyklistów w całej Europie, a w 2019 roku był trzecią najchętniej kupowaną maszyną w stylu custom na naszym kontynencie.

21YM CMX1100 REBEL

Obecnie, w edycji modelowej na rok 2021, CMX500 Rebel zyskał większego, odważniejszego pod względem stylistyki krewniaka: CMX1100 Rebel. Nowy model zachował istotę tego, co uczyniło mniejszego brata tak wyjątkowym, dodając wyższe osiągi, więcej charakteru i zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy. Zapowiada jednocześnie coś więcej, niż kolejny krok naprzód – być może skok do innego segmentu. To propozycja dla szerokiej rzeszy motocyklistów szukających czegoś, co jeszcze bardziej odróżnia się od głównego nurtu. Został on pomyślany i zaprojektowany jako motocykl o podwójnej osobowości, gotowy nie tylko do pełnej relaksu jazdy, ale też do ekscytującego, głośnego przebudzenia, gdy tylko pojawi się kręta droga.

21YM CMX1100 REBEL

Kierowcy przesiadający się z mniejszych motocykli, docenią łatwe do opanowania wymiary (wysokość siedzenia to zaledwie 700 mm) i masę 223 kg (z płynami), natomiast bardziej doświadczeni użytkownicy natychmiast poczują radość prowadzenia motocykla ze świetnym podwoziem, co Rebel zawdzięcza sztywnej ramie z rur stalowych, przedniemu widelcowi typu cartridge z goleniami o średnicy 43 mm, tylnym amortyzatorom typu piggyback i czterotłoczkowym, montowanym promieniowo zaciskom przedniego hamulca. Wszyscy użytkownicy pokochają charakter i osiągi dwucylindrowego, rzędowego silnika o pojemności 1084 cm3, używanego już wcześniej w modelu CRF1100L Africa Twin. Dysponuje on teraz mocą maksymalną 87 KM i momentem obrotowym 98 Nm, został przestrojony pod kątem maksymalnego ciągu w zakresie niskich i średnich obrotów oraz otrzymał charakterystyczne brzmienie.

Rebel, pozbawiony wszelkich zbędnych elementów, przemawia swoim minimalizmem. Stalowe błotniki umieszczono tuż nad grubymi oponami, a okrągły reflektor łączy w sobie wygląd rodem ze starej motocyklowej szkoły z nowoczesnością oświetlenia LED, nawiązując formą do okrągłego zespołu wskaźników z negatywowym wyświetlaczem LCD. Poduszkę siedzenia pasażera można szybko i łatwo przykręcić i odkręcić. W ciekawej formie zewnętrznej ukryto mnóstwo nowatorskich rozwiązań, jak System elektronicznej przepustnicy (Throttle By Wire – TBW), który pozwolił na wprowadzenie trzech domyślnych trybów jazdy i dodatkowego trybu konfigurowanego przez użytkownika, trzech poziomów kontroli momentu obrotowego (HSTC), a także zapewnił precyzję działania tempomatu oraz kontroli unoszenia przedniego koła. Ponadto CMX1100 występuje opcjonalnie z unikalną dwusprzęgłową, sześciobiegową przekładnią DCT.

2021 HONDA CMX1100 REBEL

SILNIK
TypSOHC chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam Zgodny z normą EURO5
Pojemność skokowa1084 cm3
Średnica cylindra i skok92 mm x 81,5 mm
Stopień sprężania10,1:1
Moc maksymalna64 kW przy 7 000 obr/min
Maks. moment obrotowy98 Nm przy 4 750 obr/min
Pojemność układu smarowania4,8/4,3 (5,2/4,7 DCT)
SYSTEM PALIWOWY
ZasilaniePGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa13,6 l
Zużycie paliwaTBC
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
RozrusznikElektryczny
Pojemność akumulatora12 V/11,2 AH
Moc alternatora0,419 kW
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgłaMT:Mokre wielotarczoweDCT: 2 sprzęgła wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie
Typ skrzyni biegówMT: 6-biegowa manualna skrzynia biegówDCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Przełożenie główneŁańcuch
RAMA
TypDiament
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 
Rozstaw osi1 520 mm
Kąt  główki ramy / Kąt widelca28° / 30°
Wyprzedzenie110 mm
Wysokość siedziska700 mm
Prześwit120 mm
Masa własnaMT: 223 kg / DCT 233 kg
ZAWIESZENIE
Przednie Średnica goleni 43 mm, kartridżowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Tył Zestaw dwóch amortyzatorów  z zewnętrznymi zasobnikami ciśnieniowymi (piggyback),  regulacja napięcia wstępnego sprężyny
KOŁA
PrzednieAluminiowe, odlewane wieloramienne
TyłAluminiowe, odlewane wieloramienne
Obręcz przedniaMT 3,50
Obręcz tylnaMT 5,00
Opona przednia130/70B18 M/C
Opona tylna180/65B16 M/C
Hamulce
Układ ABSDwukanałowy ABS
Hamulec przedniMocowany promieniowo czterotłoczkowy zacisk monoblok, pływająca pojedyncza tarcza o średnicy 330 mm
Hamulec tylnyPojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźnikówWyświetlacz LCD negatywny, 120 mm, ładowarka USB
System zabezpieczeńHISS (Honda Intelligent Security System)
ReflektorLED
Światła tylneLED

Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły