- Całkowicie nowy CMX1100 Rebel łączy klasyczną estetykę z najnowszą techniką
- Stworzony zarówno do leniwych podróży, jak i ekscytujących prędkości
- Pełen temperamentu, rzędowy, dwucylindrowy silnik o momencie obrotowym 98 Nm i mocy 87 KM
- Precyzję prowadzenia zapewnia podwozie z wysokiej jakości zawieszeniem i hamulcami
- Cztery tryby trzypoziomowego systemu regulacji momentu obrotowego (HSTC) i kontrola unoszenia przedniego koła
- Dostępna w opcji, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT
Dwucylindrowy CMX500 Rebel o pojemności 500 cm3, który może prowadzić kierowca z prawem jazdy kategorii A2, w chwili debiutu, w roku 2017, połączył unikalne podejście do swobody ducha customa, z tradycjami ‘bobbera’, do których dodał przełomowe, zupełnie nowe pomysły. Motocykl przyciągający spojrzenia, przyjemny w prowadzeniu i łatwy w obsłudze, znalazł miejsce w sercach motocyklistów w całej Europie, a w 2019 roku był trzecią najchętniej kupowaną maszyną w stylu custom na naszym kontynencie.
Obecnie, w edycji modelowej na rok 2021, CMX500 Rebel zyskał większego, odważniejszego pod względem stylistyki krewniaka: CMX1100 Rebel. Nowy model zachował istotę tego, co uczyniło mniejszego brata tak wyjątkowym, dodając wyższe osiągi, więcej charakteru i zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy. Zapowiada jednocześnie coś więcej, niż kolejny krok naprzód – być może skok do innego segmentu. To propozycja dla szerokiej rzeszy motocyklistów szukających czegoś, co jeszcze bardziej odróżnia się od głównego nurtu. Został on pomyślany i zaprojektowany jako motocykl o podwójnej osobowości, gotowy nie tylko do pełnej relaksu jazdy, ale też do ekscytującego, głośnego przebudzenia, gdy tylko pojawi się kręta droga.
Kierowcy przesiadający się z mniejszych motocykli, docenią łatwe do opanowania wymiary (wysokość siedzenia to zaledwie 700 mm) i masę 223 kg (z płynami), natomiast bardziej doświadczeni użytkownicy natychmiast poczują radość prowadzenia motocykla ze świetnym podwoziem, co Rebel zawdzięcza sztywnej ramie z rur stalowych, przedniemu widelcowi typu cartridge z goleniami o średnicy 43 mm, tylnym amortyzatorom typu piggyback i czterotłoczkowym, montowanym promieniowo zaciskom przedniego hamulca. Wszyscy użytkownicy pokochają charakter i osiągi dwucylindrowego, rzędowego silnika o pojemności 1084 cm3, używanego już wcześniej w modelu CRF1100L Africa Twin. Dysponuje on teraz mocą maksymalną 87 KM i momentem obrotowym 98 Nm, został przestrojony pod kątem maksymalnego ciągu w zakresie niskich i średnich obrotów oraz otrzymał charakterystyczne brzmienie.
Rebel, pozbawiony wszelkich zbędnych elementów, przemawia swoim minimalizmem. Stalowe błotniki umieszczono tuż nad grubymi oponami, a okrągły reflektor łączy w sobie wygląd rodem ze starej motocyklowej szkoły z nowoczesnością oświetlenia LED, nawiązując formą do okrągłego zespołu wskaźników z negatywowym wyświetlaczem LCD. Poduszkę siedzenia pasażera można szybko i łatwo przykręcić i odkręcić. W ciekawej formie zewnętrznej ukryto mnóstwo nowatorskich rozwiązań, jak System elektronicznej przepustnicy (Throttle By Wire – TBW), który pozwolił na wprowadzenie trzech domyślnych trybów jazdy i dodatkowego trybu konfigurowanego przez użytkownika, trzech poziomów kontroli momentu obrotowego (HSTC), a także zapewnił precyzję działania tempomatu oraz kontroli unoszenia przedniego koła. Ponadto CMX1100 występuje opcjonalnie z unikalną dwusprzęgłową, sześciobiegową przekładnią DCT.
SILNIK | |
Typ | SOHC chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam Zgodny z normą EURO5 |
Pojemność skokowa | 1084 cm3 |
Średnica cylindra i skok | 92 mm x 81,5 mm |
Stopień sprężania | 10,1:1 |
Moc maksymalna | 64 kW przy 7 000 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 98 Nm przy 4 750 obr/min |
Pojemność układu smarowania | 4,8/4,3 (5,2/4,7 DCT) |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 13,6 l |
Zużycie paliwa | TBC |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12 V/11,2 AH |
Moc alternatora | 0,419 kW |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | MT:Mokre wielotarczoweDCT: 2 sprzęgła wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie |
Typ skrzyni biegów | MT: 6-biegowa manualna skrzynia biegówDCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przełożenie główne | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Diament |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | |
Rozstaw osi | 1 520 mm |
Kąt główki ramy / Kąt widelca | 28° / 30° |
Wyprzedzenie | 110 mm |
Wysokość siedziska | 700 mm |
Prześwit | 120 mm |
Masa własna | MT: 223 kg / DCT 233 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przednie | Średnica goleni 43 mm, kartridżowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Tył | Zestaw dwóch amortyzatorów z zewnętrznymi zasobnikami ciśnieniowymi (piggyback), regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA | |
Przednie | Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Tył | Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Obręcz przednia | MT 3,50 |
Obręcz tylna | MT 5,00 |
Opona przednia | 130/70B18 M/C |
Opona tylna | 180/65B16 M/C |
Hamulce | |
Układ ABS | Dwukanałowy ABS |
Hamulec przedni | Mocowany promieniowo czterotłoczkowy zacisk monoblok, pływająca pojedyncza tarcza o średnicy 330 mm |
Hamulec tylny | Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | Wyświetlacz LCD negatywny, 120 mm, ładowarka USB |
System zabezpieczeń | HISS (Honda Intelligent Security System) |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |
Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.