Kim był Fausto Gresini? Opis kariery.

- MotoRmania

Wczoraj Fausto Gresini zmarł w wieku 60 lat po dwumiesięcznej walce z Covid-19.

U właściciela zespołu MotoGP zdiagnozowano Covid-19 w grudniu – od 30 grudnia przebywał na oddziale intensywnej terapii szpitala Maggiore Carlo Alberto Pizzardi w Bolonii.

Gresini został wprowadzony w stan farmakologicznej śpiączki i chociaż w styczniu istniała nadzieja, że ​​jego kondycja się poprawi ( był przytomny), lekarze zostali zmuszeni do przywrócenia śpiączki. Zespół Gresini Racing potwierdził wczoraj rano wiadomość, że 60-latek przegrał walkę z Covid-19.

„Wiadomość, której nigdy nie chcielibyśmy przekazać, i którą niestety jesteśmy zmuszeni podzielić się z wami wszystkimi” – czytamy we wczorajszym oświadczeniu. „Po prawie dwóch miesiącach walki z Covidem, Fausto Gresini zmarł, kilka dni po ukończeniu 60-ego roku życia.”

Oprócz bycia właścicielem zespołu, Gresini był również bardzo szybkim i odnoszącym sukcesy motocyklistą. Debiutował w Mistrzostwach Świata klasy 125 cm w 1983 roku, zwyciężając po raz pierwszy w Grand Prix Szwecji już w kolejnym sezonie.

Zdobył tytuł Mistrza Świata 125cc w 1985 roku z trzema zwycięstwami na koncie, a rok później zajął drugie miejsce w generalce. Następnie Gresini zdominował serię w 1987, zdobywając swój drugi tytuł, wygrywając po drodze 10 kolejnych wyścigów i zajmując pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej z 62 punktami przewagi.

Startował do 1994 roku stając 21. razy na najwyższym stopniu podium. Był jednym z najbardziej utytułowanych kierowców swojej epoki w klasie 125 cm3.

W 1997 roku Gresini został właścicielem zespołu startującego w klasie 500 cm3 z Alexem Barrosem na Hondzie NSR500V. Pierwsze podium zdobyli na Donington Park już w tym samym sezonie, kiedy Barros zajął trzecie miejsce. Barros zdobył jeszcze dwa podia w 1998 roku, jednak w 1999 roku zespół przeniósł się do klasy 250 cm3 z Lorisem Capirossim.

Capirossi zwyciężył już w wyścigu otwierającym sezon w Sepang. Kilka lat później, w 2001 roku, Japończyk Daijiro Kato zdobył w klasie 250cc tytuł dla Gresiniego, a zespół postanowił zabrać świeżo upieczonego mistrza do klasy 500cc. W 2002 roku Kato zdobył dwa podia, ale w 2003 doszło do słynnej tragedii na torze Suzuka gdzie uległ śmiertelnemu wypadkowi.

W następnych latach jadący w barwach Gresiniego Sete Gibernau został wielokrotnym zwycięzcą i zdobywał tytuły wice-mistrza świata. Marco Melandri kontynuował ten trend, odnosząc dwa zwycięstwa i zajmując drugie miejsce w generalce w 2005 roku.

Ostatnie zwycięstwo Gresini Racing w MotoGP miało miejsce w Estoril w 2006 roku, kiedy Toni Elias pokonał Valentino Rossiego o 0,002 s w finale sezonu. Elias wygrał pierwszy w historii tytuł Moto2 z zespołem w 2010 roku.

Niestety w roku 2011, Honda Gresini Team znowu przeżyła niesamowitą tragedię – ich zawodnik Marco Simoncelli zginął w wyścigi Grand Prix Malezji dnia 23 października.

Kilka lat później Jorge Martin zdobył z Gresinim koronę Moto3 w 2018 roku, a Matteo Ferrari wygrał pierwsze w historii mistrzostwa MotoE w 2019 roku.

Od 2016 Gresini prowadził fabryczny zespół Aprilii, ale ta umowa miała dobiec końca w tym roku, a on miał wrócić do prowadzenia zespołu prywatnego. Covid-19 niestety zniweczył te plany.

R.I.P. Fausto

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl