Ducati – dlaczego wczoraj nie wygrało?

- MotoRmania

Wszyscy fani MotoGP zobaczyli wczoraj jaki silnik posiada Ducati. Podczas inauguracyjnego wyścigu tego sezonu najpierw, po starcie, cztery maszyny Ducati przebiły się na prowadzenie, przy czym Jorge Martin przedarł się na trzecie miejsce, aż z 14 pozycji startowej! Natomiast na końcu dwie maszyny z Bolonii po prostu okradły Joana Mira na Suzuki z ostatniego miejsca na podium, spektakularnie wyprzedzając go na prostej startowej tuż przed metą. Mir był bezradny. Ale spójrzmy nieco inaczej. Z tak dominującym silnikiem Ducati o mały włos miałoby tylko jednego zawodnika na podium – gdyby meta w Katarze była nieco wcześniej kolejność byłaby : Vinales, Mir, Zarco. Miller był daleko z tyłu ( być może miał inne, dodatkowe problemy – dowiemy się wkrótce). A zatem po fenomenalnym starcie ledwo uratowano podium. Chcieliśmy Was zaprosić do dyskusji na ten temat :). Nasza teoria opiera się na dwóch założeniach – przy tej mocy Ducati ma problem z zarządzaniem zużyciem opon. Drugie założenie to takie, że wraz ze zużyciem paliwa inne motocykle poprawiają swoje osiągi bardziej niż Ducati i potrafią nieco skuteczniej wychodzić z zakrętów. Zarówno Yamaha jak i Suzuki pokazały niesamowite prędkości w zakręcie pod koniec wyścigu – coś czego Ducati zdecydowanie zabrakło. Jakie jest wasze zdanie ?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl