Czy Acosta zostawi KTM jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2025

- Ewa Reyes

Kiedy w czerwcu tego roku ogłoszono, że Pedro Acosta przechodzi do KTM, nikt zapewne nie spodziewał się takiego obrotu spraw. Kiepska sytuacja finansowa, zwolnienia, zatrzymanie produkcji, niesprzedane motocykle, restrukturyzacja i wizja bankructwa – tak wygląda sytuacja KTM pod koniec roku.

Dla Hiszpana musi to być bardzo trudny czas. W czerwcu 2024 Acosta mówił o podpisaniu kontraktu z KTM:
„To było moje marzenie w 2020 roku, kiedy podpisałem swój pierwszy kontrakt z KTM-em, aby przejść do Moto3. To nie był dla mnie najłatwiejszy okres, ale powiedzmy, że uratowali moją karierę. Wspaniale jest zrobić ten krok do zespołu fabrycznego i przebyć tę całą drogę razem. Pamiętam rok 2019 i selekcję do Pucharu Rookies – czułem, że to moja ostatnia szansa, a KTM i Red Bull mi ją dali. To jedno z najlepszych wspomnień, jakie mam.”


Źródło: motogp.com

Ducati wkracza do akcji

Zwycięski zespół Ducati ma w zwyczaju przyciągać do siebie najlepszych zawodników. Młody Acosta ma ogromny potencjał, by zapisać się w historii MotoGP na długo. Czy więc dziwi fakt, że Ducati się nim interesuje? Absolutnie nie.

Podobnie nie dziwi mnie postawa menedżera Acosty, Alberta Valery, który rzekomo prowadzi rozmowy z Ducati, by Pedro – po okresie spędzonym w fabrycznym zespole KTM – trafił właśnie do tego włoskiego giganta.

Oczywiście miejsca w fabrycznym zespole Ducati są zajęte do 2026 roku przez Francesco Bagnaię i Marca Márqueza. Jednak szansa może pojawić się w satelickim zespole Pertamina Enduro VR46 Racing. Tam obecnie jeździ Franco Morbidelli, którego kontrakt kończy się w 2025 roku. Patrząc na jego wyniki w sezonie 2024, można przypuszczać, że Acosta rozpocznie swoją przygodę z Ducati już pod koniec 2025 roku.


Walka KTM

Choć Pedro z pewnością rozważa swoją przyszłość w MotoGP, KTM nie zamierza się poddawać. Mimo trwającej restrukturyzacji w firmie, projekty związane z MotoGP mają pozostać nienaruszone. Jak powiedział Hervé Poncharal w rozmowie z GPone:
„Dział Wyścigów nie zostanie dotknięty trudnościami finansowymi Grupy Pierer.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl