Chiński gigant Zongshen kupił licencję na rzędowy dwucylindrowy silnik Nortona o pojemności 650 cm3 już w 2017 r. -teraz samodzielnie ją rozwija.
Raporty w Chinach podają, że Zonghshen samodzielnie stworzył własną wersję 849 cm3 z większą mocą i momentem obrotowym niż silnik Nortona, na którym jest oparta. Nowy silnik Zongshena jest wizualnie identyczny z silnikiem Nortona, który powstał po przecięciu ( poprzecznym) silnika z modelu V4RR czyli Superike’a opracowanego przez mistrzów inżynierii Ricardo. Pod koniec ubiegłego roku Zongshen zaprezentował już takie maszyny z silnikiem Nortona jak „ZS650” o pojemności 650 cm3, RX6 i t RK6. Teraz ogłoszono pochodną „ZS850” o większej pojemności, mocy i momencie obrotowym. Chińczycy obniżyli moc 650-tki z 84 do 70KM czym zapewne osiągnęli większą trwałość jednostek. Jednak przy nowej wersji rozwierconej do 849cc moc osiągnie 94Km i będzie uzyskiwana już przy 8500 obr./min. ( w porównaniu z 11 000 dla mniejszej pojemności). W najbliższych latach możemy się spodziewać ataku tanich pojazdów z Chin z silnikami o większej pojemności, a atutem będzie to co zwykle – cena.