BMW ma określony pomysł marketingowy na model R18 i opiera się on w znacznym stopniu na promocji możliwości customowych tej maszyny. Co chwilę pojawia się nowy pomysł na ten model, ale tym, który do tej pory najbardziej przypadł nam do gustu to propozycja o nazwie „Blechmann” zaprezentowana w sierpniu ubiegłego roku.
„Blechmann” to pseudonim Bernharda Naumanna, znanego austriackiego speca od custom bike’ów.
Tak jak w przypadku innych przeróbek na zlecenie BMW, Bernhard Naumann przy tworzeniu Blechmanna R 18 zdecydował się jedynie na minimalne modyfikacje ramy i rozwiązań technicznych oraz wykorzystał tylko oryginalne punkty mocowania. W ten sposób klienci BMW mogą liczyć na krótki czas realizacji takich przeróbek.
Blechmann nie postrzega swojej pracy jako klasycznej „customizacji”. — Pracę zaczynam od usunięcia części oryginalnej wersji, aż pozostanie „białe płótno”. Projekt rozwija się w miarę postępu prac. Nazywam to „rapid prototyping w stylu Blechmanna” — mówi customizer.
Nad stylistyką i wykonaniem Blechmann pracuje najczęściej sam. W razie potrzeby korzysta z pomocy starannie dobranych profesjonalistów.