Będzie 7. tytuł? Dlaczego ZX-10R będzie teraz jeszcze szybszy? Relacja Jonathana Rea.

- MotoRmania

Wyścigi motocyklowe charakteryzują się tym, że to przede wszystkim kierowca sprawia największą różnicę. Wystarczy popatrzyć jakie miejsca zajmują zawodnicy na Hondach w MotoGP w porównaniu z Marquezem, i jak idzie partnerom Jonathana Rea w WSBK (całkiem nieźle, ale o podium jest ciężko). Oczywiście musisz mieć motocykl na określonym, bardzo wysokim poziomie, ale później wszystko zależy od ridera. I to pewnie dla tego Rea byłby murowanym kandydatem do zwycięstwa w roku 2021 nawet gdyby nie dostał nowej wersji ZX-10R. Ale niestety dla rywali nowy motocykl jest na miejscu i po pierwszych testach widać, że ma większe możliwości. Jonathan mówi o dostępności większej skali obrotów w nowej jednostce napędowej, cytujemy : „more revs to play with”. Nowe owiewki generują większy docisk przy dużych prędkościach. Jonny stwierdza, że teraz może się skuteczniej schować za owiewką, co z całą pewnością poprawi czas okrążenia na torach z długimi prostymi takich jak np. Aragon. Krótko mówiąc kluczowym wydaje się nowy silnik i nowy pakiet aerodynamiczny. Dla przeciętnego motocyklisty może to nie mieć żadnego znaczenia, ale w świecie walki o każdą dziesiątą sekundy często okazuje się gwoździem do trumny dla konkurencji.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl