Zef Eisenberg pracuje nad ekstremalnymi silnikami od 1990 roku – aktualnie oferuje motocykl, którego sercem są dwa połączone silniki Hayabusy!
Eisenberg ma swoją siedzibę w UK i właśnie zaoferował klientom coś absolutnie szalonego. Jeśli kiedykolwiek widziałeś motocykl napędzany silnikiem V8, prawdopodobnie będziesz zaskoczony jak kompaktowo i „normalnie” wygląda maszyna Eisenberga. W porównaniu do maszyn takich jak amerykańskie maszyny Boss Hoss napędzane V8 „to” jest całkiem zgrabne.
Jednym z kluczowych elementów maszyny jest silnik, oparty na dwóch blokach Suzuki Hayabusy połączonych z płaską korbą- co daje potencjał 480 KM (bliżej 500, jeśli maszyna jest zalana wysokooktanowym paliwem!).
Na swojej stronie internetowej Zef opowiada o tym, dlaczego postanowił stworzyć swój silnik zamiast wykorzystać istniejące V8 pochodzącego z samochodu:
„Samochodowe V8 są znacznie cięższe i nieporęczne z uwagi na ciężki wałek wyważający. Prawdziwie lekkie, rasowe V8 mają na ogół płaski wał korbowy, który zapewnia idealnie równomierne impulsy wydechowe – jak Ferrari V8. Flatplane V8 może wkręcać się na obroty znacznie wyżej i łatwiej (często dwa razy więcej niż typowy, Chevy V8), co oznacza więcej HP przy mniejszej pojemności. Flatplane V8 to bardziej swobodny silnik, który jest lżejszy, mniejszy i lepiej wyważony. ”
Jak można się spodziewać po maszynie o potencjalnej prędkości maksymalnej 225 mil / h, (ponad 360km/h) Eisenberg V8 ma musi mieć bardzo solidne podwozie i mocne hamulce. Niestety cena nie jest podana – dowiesz się jeżeli złożysz zapytanie.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat Eisenberga V8 – lub złożyć zamówienie – wejdź na: eisenbergracing.com