Tor Sepang wystawi w MotoGP prywatne Yamahy, co z Pedrosą?

- Mick

Prawie wszystko jest już jasne. Tor Sepang przejmie dwa miejsca w stawce MotoGP od ekipy Aspara i przez trzy kolejne lata będzie wystawiał dwie prywatne Yamahy. Czy faktycznie dosiądą ich Dani Pedrosa i Franco Morbidelli?

Spore przetasowania w stawce królewskiej klasy zapoczątkowała ekipa Monster Yamaha Tech 3, która w przyszłym roku stanie się juniorskim zespołem austriackiej marki KTM. Po zaskakującym ruchu Herve Poncharala Yamaha została bez prywatnego składu, a to oznaczałoby w przyszłym roku tylko dwie fabryczne M1-ki w stawce.

Z pomocą przyszli właściciele toru Sepang International Circuit (SIC), którzy wystawiają obecnie ekipę w Moto3 i Moto2, a także mocno wspierają Hafizha Syahrina. To dzięki ich zaangażowaniu „Ryba” trafił zimą do Tech 3 w miejsce Jonasa Folgera.

To właśnie SIC podpisał z Yamahą umowę na wystawienie dwóch prywatnych M1-ek w latach 2019-2021. Dzisiaj została ona oficjalnie potwierdzona. Nowy zespół przejmie dwa miejsca, które do tej pory zajmował w stawce team Jorge Martineza Aspara, borykający się jednak ze sporymi problemami finansowymi. Zespół Aspara skupi się na startach w Moto3, a on sam będzie także doradcą sportowym nowej ekipy MotoGP. To wszystko także zostało dziś oficjalnie potwierdzone.

To tyle, jeśli chodzi o oficjalne informacje, ale nieoficjalnie wiemy jeszcze więcej. Szefem nowego zespołu ma zostać Holender Wilco Zeelenberg, który od 2010 do 2016 współpracował w fabrycznym teamie z Jorge Lorenzo, a wcześniej wystawiał ekipę Yamahy w World Supersport, sięgając po tytuł razem z Calem Crutchlowem. Garaż zmieni też najprawdopodobniej Ramon Forcada, wieloletni szef mechaników Lorenzo, który jednak nie dogaduje się równie dobrze z Maverickiem Vinalesem.

Wydaje się pewne, że jednego z motocykli dosiądzie podopieczny Valentino Rossiego, mistrz świata Moto2 Franco Morbidelli. Druga Yamaha czeka na Daniego Pedrosę. Hiszpan podjął już decyzję dotyczącą swojej przyszłości i ogłosi ją w następny weekend, podczas specjalnej konferencji w trakcie Grand Prix Niemiec na Sachsenringu. Czy po latach na fabrycznej Hondzie spróbuje swoich sił na prywatnej Yamasze, czy jednak postanowi zakończyć karierę? Jeśli jednak odejdzie ze stawki, na M1-kę trafić może Bradley Smith z KTM-a lub Alex Lowes z World Superbike. Kwestią czasu jest także potwierdzenie Petronasa jako sponsora tytularnego ekipy. Ciekawe, co stanie się z Monsterem?

Bardzo możliwe, że prywatna ekipa Yamahy nie będzie jedynym nowym zespołem w stawce MotoGP w sezonie 2019. Wszystko wskazuje na to, że z królewskiej klasy zniknie belgijski team Marc VDS. Według brytyjskiego tygodnika MCN apetyt na jeden z motocykli Hondy ma osobisty menedżer braci Marquezów, Emilio Alzamora, który chciałby posadzić na prywatnej RC213V młodszego z nich, Alexa. Czy jednak uda mu się zebrać odpowiedni budżet, a także wywalczyć jedno z miejsc, które trzymane są już z myślą o sezonie 2021 dla ekipy Valentino Rossiego?

Bardzo możliwe, że w następny weekend w Niemczech poznamy przynajmniej część odpowiedzi. Czy chcielibyście zobaczyć Pedrosę na M1-ce i obu braci Marquezów na Hondach?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl