Nicky Hayden za Jacka Millera w MotoGP w Aragonii

- Mick

Mistrz świata królewskiej kategorii z sezonu 2006, obecnie zawodnik Hondy w WorldSBK, wystartuje w ten weekend w Grand Prix Aragonii.

Hayden zastąpi w zespole Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Australijczyka Jacka Millera, który opuści kolejny wyścig z powodu kontuzji ręki, jakiej nabawił się podczas Grand Prix Austrii miesiąc temu.

mgp_2014_10_17_Phillip Island_NickyHayden_1855

Hayden przed Marquezem w Australii dwa lata temu

Hayden starty w MotoGP na pełen etat zakończył rok temu. Debiutował w 2003 roku, jako mistrz AMA Superbike, w barwach Repsol Hondy u boku Valentino Rossiego. W 2006 roku wywalczył tytuł, a dwa lata później przesiadł się na fabryczne Ducati, gdzie z czasem znów dołączył do niego Doktor. W sumie wygrał w MotoGP trzy wyścigi, 26 razy stanął na podium. Zaliczył łącznie 216 startów.

Dwa ostatnie lata Hayden spędził na Hondzie w specyfikacji Open w barwach ekipy Aspara, walcząc nie tylko z brakiem budżetu, ale także poważną kontuzją nadgarstka.

W tym sezonie 35-latek ściga się w World Superbike na fabrycznej CBR-ce wystawianej przez Ten Kate. W czerwcu wygrał wyścig na torze Sepang w Malezji. W miniony weekend stanął na podium w pierwszym wyścigu na Lausitzringu.

Jack Miller ma za sobą trudny początek swojego drugiego sezonu w MotoGP. Najmłodszy zawodnik  stawce złamał nogę jeszcze przed pierwszym wyścigiem, a gdy wreszcie doszedł do siebie, uszkodził kręgosłup, rękę i nadgarstek po wywrotce w Austrii. To właśnie problemy z dłonią są powodem przedłużającej się nieobecności 21-latka.

Miller opowiedział nam niedawno o swoich tegorocznych startach w MotoGP, trudnościach w opanowaniu nerwowej Hondy, ale także o zwycięstwie w Assen i postępach zrobionych w tym sezonie. Zapis naszej rozmowy z Jackiem, oraz jego kolegą z ekipy Tito Rabatem, znajdziecie już niedługo w październikowym numerze MotoRmanii. Grand Prix Aragonii już od piątku  w Polsacie Sport News.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl