MotoGP na torze Jerez: statystyki od Brembo

- Piotr Jędrzejak

Jerez jest według Brembo torem średnio wymagającym, ale ma dwie wymagające strefy ostrego hamowania…

Jak pewnie pamiętacie z wczorajszego wyścigu MotoGP, tor Jerez De La Frontera jest jednym z ulubionych torów wielu zawodników, a do tego faworyzuje wyprzedzanie, czego wczoraj chyba trochę zabrakło. Hopsy spowodowane pofalowanym asfaltem wymagają motocykla dobrze zbalansowanego, łatwego w sterowaniu i stabilnego przy hamowaniu, co umożliwia ataki na szybszych zakrętach. Tor charakteryzuje się dwoma wymagającymi, ostrymi  zakrętami po długich prostych (1 oraz 6), na których przeciążenia osiągają ponad -1,6 G. Przy okazji są to miejsca, w którychtor Jerez de la Frontera Hiszpania MotoGP układy hamulcowe muszą napracować się najbardziej.  

Według Brembo, Jerez zostało sklasyfikowane jako tor o średniej trudności z punktu widzenia układów hamulcowych. W czasie wyścigu zawodnicy pokonują 27 okrążeń po nitce o długości 4423 metrów i na każdej pętli mają 8 stref mocnego hamowania. W efekcie średnio 23% czasu okrążenia spędzone jest na hamowaniu. Przy okazji, w ciągu całego GP każdy motocykl produkuje 6.7 kWh energii.

Zakręt 01
Prędkość wejściowa: 276 km/h
Prędkość końcowa: 104 km/h
Długość hamowania: 223 m
Czas hamowania: 4,8 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,6 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 7,2 kg

Zakręt 02
Prędkość wejściowa: 185 km/h
Prędkość końcowa: 82 km/h
Długość hamowania: 134 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,5 kg

Zakręt 05
Prędkość wejściowa: 253 km/h
Prędkość końcowa: 142 km/h
Długość hamowania: 198 m
Czas hamowania: 3,8 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 7 kg

Zakręt 06
Prędkość wejściowa: 286 km/h
Prędkość końcowa: 87 km/h
Długość hamowania: 243 m
Czas hamowania: 5,1 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,6 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6,7 kg

Zakręt 08
Prędkość wejściowa: 233 km/h
Prędkość końcowa: 145 km/h
Długość hamowania: 177 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,5 kg

Zakręt 09
Prędkość wejściowa: 225 km/h
Prędkość końcowa: 120 km/h
Długość hamowania: 142 m
Czas hamowania: 3,5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,5 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,1 kg

Zakręt 11
Prędkość wejściowa: 223 km/h
Prędkość końcowa: 173 km/h
Długość hamowania: 132 m
Czas hamowania: 2,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3 kg

Zakręt 13
Prędkość wejściowa: 250 km/h
Prędkość końcowa: 75 km/h
Długość hamowania: 197 m
Czas hamowania: 5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6 kg

brembo, motogp, jerez 2014

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl