MotoGP i WSBK w Indiach już w sezonie 2013?

- Piotr Jędrzejak

Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to w marcu karuzela MotoGP leci do Indii!

Najnowszy profesjonalny tor wyścigowy w Indiach został oddany do użytku pod koniec 2011 roku i w minionym sezonie po raz pierwszy odbyły się tam wyścigi F1. Teraz zarząd toru Buddh International Circuit znowu mówi o tym, że chce przyjąć również MotoGP oraz WSBK do kalendarza 2013.

Według indyjskiej gazety The Economic Times, najbardziej prawdopodobną datą obu rund jest marzec. Dodatkowo na torze jeszcze w grudniu tego roku pojawi się runda samochodowych mistrzostw FIA GT1.

Jak mówi Sameer Gaur, dyrektor i CEO Jaypee Sports International (zarządcy toru): „Chcemy pomieścić wszystkie te wyścigi, ale Indie mają tylko pięć miesięcy dobrej pogody (październik – marzec), kiedy można się ścigać.”

Dodaje też, że: „W F1 wszystkie prawa poza biletami są w rękach promotora, Berniego Ecclestone’a. W GT1 to Jaypee Sports otrzyma prawa do emisji TV, online i w radiu, tak jak do wszelkiego sponsoringu na torze. W przypadku World Superbike, Jaypee będzie miało 70% z przychodów, pomijając bilety, gdy reszta idzie do promotora – FGSport. W MotoGP jednak, Jaypee dostanie 30%, a lwia część trafi do Dorny Sports”.

Krótko mówiąc organizacja WSBK i MotoGP po prostu opłaca się. Gaur wspomniał też, że negocjacje warunków z Dorną są w toku i jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to w marcu karuzela wyścigowa leci do Indii. To z kolei oznacza, że nocna runda w Katarze straci miano pierwszej w sezonie. Taki wariant jednak też całkiem dobrze wpisuje się w założenia Dorny w kwestii cięcia kosztów. Jeżeli tor Buddh rzeczywiście ma pojawić się w kalendarzu, to podróż Indie – Katar – Europa jest najbardziej opłacalnym scenariuszem.

Budowa toru kosztowała 400 milionów dolarów. Saamer Gaur wytłumaczył, że przekroczenie progu rentowności zajmie jakieś 3-4 lata, ale im szybciej zgromadzi nowe wyścigi, tym próg będzie się przybliżał.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl