Listy startowe MotoGP, Moto2 i Moto3 na sezon 2018

- Mick

Organizatorzy mistrzostw świata Grand Prix opublikowali dziś wstępne listy startowe klas MotoGP, Moto2 i Moto3 na sezon 2018. Oto analiza najciekawszych roszad.

W królewskiej kategorii MotoGP bez rewolucji i większych zmian. W ekipach fabrycznych jedyna roszada to wskoczenie Scotta Reddinga do Aprilii na miejsce Sama Lowesa, który wraca do Moto2. Dwóch nowych zawodników trafi z kolei z Moto2 do teamu Marc VDS, gdzie za Jacka Millera i Tito Rabata zobaczymy wicemistrza Thomasa Luthiego i mistrza Franco Mobridelliego.

Miller zajmie miejsce Reddinga w Pramac Ducati, a Rabat dołączy do ekipy Avintia, która wymienia obu zawodników – Loris Baz wraca do WorldSBK a Herctor Barbera do Moto2. Do Rabata dołączy, dość kontrowersyjnie, przeciętny Belg Xavier Simeon. Ostatnia nowość to drugi zawodnik w teamie LCR, wspierany przez Idemitsu Japończyk Takaaki Nakagami. Łącznie 24 motocyklistów na maszynach sześciu różnych producentów.

Nowe i stare twarze w Moto2

Do ciekawych zmian doszło z kolei w Moto2. Podczas gdy mistrz i wicemistrz awansują do MotoGP, na ich miejsce wskoczą odpowiednio mistrz Moto3 Joan Mir i wracający z MotoGP Sam Lowes. Co ciekawe, nowa ekipa Brytyjczyka przesiada się z Kalexa na KTM-a. Na rzecz austriackiej maszyny, Sutera porzuci z kolei niemiecki team Kiefer Racing, do którego u boku Dominique’a Aegertera dołączy były  mistrz Moto3, Niemiec Sandro Cortese.

Do mistrzostw świata wracają także czołowi zawodnicy mistrzostw Europy Moto2, Steven Odendaal z RPA i Brazylijczyk Eric Granado. Pierwszy z nich dosiądzie w barwach RW Racing debiutującej w MŚ na pełen etat, japońskiej konstrukcji NTS, na której wywalczył w tym roku mistrzostwo Europy. Brazylijczyk dosiądzie zaś dobrze znanego sobie Kalexa w teamie Forward Racing. Jego partnerem będzie Stefano Manzi, który zamieni się miejscami z przyrodnim bratem Valentino Rossiego, Lucą Marinim.

Spore zmiany czekają zespół Sito Ponsa, do którego z MotoGP wraca Hector Barbera. U jego boku zobaczymy Lorenzo Baldassarriego. Fabio Quartararo przeskakuje z kolei na Speed Upa, podobnie jak wracający na pełen etat były mistrz Moto3, Danny Kent, który kontrowersyjnie rozstał się z teamem Kiefer Racing na początku roku. Do Moto2 awansują także team partnerzy z Moto3, Romano Fenati i Jules Danilo. Obaj dosiądą KTM-ów, choć w innych teamach. Do Tech 3 awansuje także Bo Bendsneyder, podczas gdy Xavi Vierge przechodzi na Sutera ekipy Dynavolt Intact GP.

Barw nie zmieniają m.in. Alex Marquez, duet ekipy Ajo KTM, Miguel Oliveira i Brad Binder oraz Francesco Bagnaia i Mattia Pasini. Póki co to właśnie oni wydają się faworytami.

Przetasowania w Moto3

Kilka interesujących przetasowań ma także miejsce w Moto3. Również i z tej klasy czołowa dwójka awansuje wyżej. Miejsce odchodzącego mistrza Joana Mira zajmie w ekipie Leopard Racing Włoch Enea Bastianini, który jest obecnie dopiero szósty w tabeli. Bestia kolejny raz zmienia barwy i wydaje się, że to jego ostatnia szansa na tytuł w Moto3. Jego zespołowym kolegą będzie zdolny rodak, Lorenzo Dalla Porta.

Do teamu Valentino Rossiego u boku Nicolo Bulegi dołączy mistrz świata juniorów, Dennis Foggia, podczas gdy Andrea Migno wróci do Aspara, który będzie korzystał z motocykli marki KTM. Ze stawki znika bowiem hinduska Mahindra. Miejsce Bastianiniego w Estrella Galicia zajmie hiszpański debiutant Alonso Lopez.

Podczas gdy ekipa Akiego Ajo zrezygnuje z obu swoich tegorocznych zawodników i wystawi jedynie Darryna Bindera, Nicolo Antonelli dołączy do teamu ojca Marco Simoncelliego, gdzie ponownie zobaczymy także Tatsukiego Suzuki.

John McPhee trafi do ekipy CIP, gdzie jego team-partnerem na drugim KTM-ie będzie Makar Jurczenko z Kazachstanu. Ze stawki znika zbudowany w tym roku specjalnie wokół Szkota zespół promujący jednocześnie brytyjski puchar talentów.

W swoich dotychczasowych zespołach pozostają Aron Canet oraz podopieczni Fausto Gresiniego, Jorge Martin i Fabio di Giannantonio, którzy z pewnością będą w przyszłym roku bardzo mocni w walce o tytuł.

Pełne listy startowe MotoGP, Moto2 i Moto3 znajdziecie TUTAJ.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl