Casey Stoner wrócił na tor na maszynie MotoGP

- Mick

Stawka etatowych zawodników MotoGP na sezon 2016 oficjalnie rozpocznie tegoroczne przygotowania do pierwszego wyścigu od testów w Malezji dopiero w poniedziałek, ale już dziś po torze Sepang jeździł Casey Stoner.

Dwukrotny mistrz świata MotoGP wyścigową karierę zakończył w 2012 roku i pełnił od tego czasu rolę kierowcy testowego Hondy. Zimą zmienił jednak barwy i dołączył do ekipy Ducati, dla której w sezonie 2007 sięgnął po swój pierwszy tytuł. 30-letni dziś Stoner nie zamierza co prawda wracać do ścigania na pełen etat, ale jako kierowca testowy włoskiego producenta liczy na częstsze wyjazdy na tor w ramach testów.

stoner2

Stoner zadowolony z powrotu – zdjęcia Ducati Corse

Pierwszy z nich, i jednocześnie pierwszy wyjazd na motocyklu MotoGP od roku, miał miejsce właśnie dzisiaj, na dwa dni przed rozpoczęciem oficjalnych testów w Malezji. To już tradycja, że tuż przed ich startem nowe maszyny sprawdzają i rozgrzewają dla etatowych zawodników kierowcy testowi. Rok temu Stoner jeździł w Malezji w barwach Repsol Hondy, testując także Hondę CBR1000RR Fireblade w ramach przygotowań do sierpniowego wyścigu ośmiogodzinnego na torze Suzuka.

W sobotę Australijczyk zadebiutował z kolei w roli kierowcy testowego Ducati, wsiadając na ubiegłoroczny model Desmosedici GP15 i pokonując za jego sterami 54 okrążenia. Jego wynik, 2:02.1, nie był co prawda spektakularny, ale choć daleki od rekordu (rok temu podczas testów zawodnicy łamali na Sepang barierę dwóch minut), to jednak solidny – szczególnie biorąc pod uwagę roczną przerwę.

„To było świetne doświadczenie – powiedział w sobotę Stoner. – Nie byłem pewien czego się spodziewać, ale wszyscy byli fantastyczni. Przywitali mnie z otwartymi ramionami i pracowali ze mną by wycisnąć wszystko zarówno ze mnie jak i z motocykla. Potrzebuję jeszcze czasu, aby złapać tempo i wyczucie, ponieważ nie jeździłem maszyną MotoGP od roku, a motocyklem w ogóle od sześciu miesięcy. To był bardzo pracowity dzień. Poczułem się komfortowo na motocyklu i oponach dużo szybciej niż myślałem. Mamy jeszcze wiele rzeczy do przetestowania, ale to był dobry początek. Desmosedici ma spory potencjał. Jestem zadowolony i zaskoczony moim czasem. Mam nadzieję, że gdy prześpię się z tym wszystkim jutro będę czuł się bardziej komfortowo.”

Stoner wróci na tor w niedzielę i nie jest wykluczone, że tym razem dosiądzie nowego modelu Desmosedici GP16, przeznaczonego na sezon 2016. Dzisiaj maszyną tą jeździł drugi z testerów Ducati, Włoch Michele Pirro.

Jest bardzo prawdopodobne, że od wyników testów w Malezji zależeć będzie ewentualny start Stonera z tzw. dziką kartą w jednym z wyścigów. Nie jest tajemnicą, że Ducati naciska na Australijczyka, próbując namówić go do takiego jednorazowego występu. 30-latek, który wygrywał swój domowy wyścig na torze Phillip Island przez sześć lat z rzędu, na konkurencyjnym motocyklu byłby tam piekielnie groźnym rywalem dla takich asów jak Jorge Lorenzo, Valentino Rossi i Marc Marquez, który zajął jego miejsce w Repsol Hondzie. Hiszpan i Australijczyk podobno za sobą nie przepadają, co miało rzekomo spory wpływ na decyzję Stonera o zmianie barw. Czy były mistrz wróci gościnnie na tor, aby utrzeć nosa swojemu następcy? Wielu kibiców już zaciera ręce.

Jeszcze w niedzielę po torze Sepang jeździć będą testerzy; poza Stonerem także kierowcy Yamahy i Hondy, w tym były mistrz świata klasy 250, Hiroshi Aoyama. W poniedziałek w Malezji na dobre rozpocznie się z kolei sezon 2016; przełomowy z uwagi na nową elektronikę i opony. Czy również powodu powrotu na tor, nawet jeśli tylko jednorazowego, spektakularnego kangura?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl