Historyczna wygrana Michaela Dunlopa dla BMW Motorrad w wyścigu Isle of Man TT Superbike. Zawodnik finiszował 20,5 sekundy przed Guyem Martinem i trzecim Conorem Cumminsem.
Oszałamiające zwycięstwo jeźdźca z Ballymoney (Irlandia Północna) przyszło dokładnie 75 lat po ostatnim zwycięstwie „superbike’a” BMW Motorrad na Isle of Man w 1939 r., gdy Georg Meier wygrał wyścig na Type 255 Kompressor. Kolejny sukces Dunlopa powiększa jego dorobek do ośmiu zwycięstw w TT, teraz z drugim w najwyższej klasie Superbike.
Zawodnik BMW objął prowadzenie na swoim S1000 RR dość wcześnie, już na pierwszym okrążeniu bijąc zdecydowanie, w niebywałym stylu, rekord od zatrzymanego startu, przejeżdżając je ze średnią prędkością 131,730 mil/h (210,768 km/h). Dunlop był w doskonałej formie, zamykając prędkościomierz BMW S 1000 RR na 190 mil/h (304 km/h) na legendarnej półtoramilowej prostej Sulby Straight, zaraz po tym gdy powiększył swe prowadzenię nad Guyem Martinem do 16 sekund.
Przekroczywszy po raz drugi linię startu/mety, Dunlop znów zdecydowanie poprawił rekord okrążenia osiągając fantastyczną średnią 131,890 mil/h (211 km/h), zanim zwolnił by zjechać na swój pierwszy pit stop. Zespół BMW Motorrad / Hawk Racing odesłali Dunlopa z pełnym zbiornikiem na tor w ciągu sekund, zapewniając mu utrzymanie prowadzenia przed Guyem Martinem.
Na trzecim okrążeniu przewaga powiększała się i na Ballaugh Bridge wyniosła już 17 sekund, zaś na Bungalow sięgnęła już 19 s. Na czwartym okrążeniu Dunlop dogonił i wyprzedził na torze Guya Martina, który wystartował 20 sekund przed nim. Przez kolejne dwa okrążenia Martin trzymał się na ogonie Dunlopa, a następnie obaj zjechali na pit stop, po czym jeździec BMW przeprowadził ostatnią szarżę w kierunku flagi końca wyścigu, zwyciężając dla BMW w Tourist Trophy. Michael doprowadził do mety BMW Motorrad / Hawk Racing S 1000 RR z przewagą 20,5 s przed Guyem Martinem, z Conorem Cumminsem na trzecim miejscu.
„Upłynęło 75 lat odkąd BMW Motorrad wygrał Tourist Trophy w 1939, zwycięstwo jest więc miłym prezentem, które znajdzie swoje miejsce w muzeum” – powiedział zachwycony Michael Dunlop po wyścigu. „Zespół BMW Hawk Racing pracował naprawdę dobrze i pokazaliśmy wszystkim, że BMW S 1000 RR jest w stanie ukończyć dwa okrążenia w pełnym wyścigowym tempie. Dla motocykla, który musi wytrzymać zawody Tourist Trophy, katowanego przeze mnie w taki sposób, to naprawdę niezwykłe. BMW dopiero pokazuje swój potencjał, możemy dostać od niego dużo więcej.”
„Mój zespół był całą noc na nogach i pracował jak szalony żeby dopieścić moje motocykle. Steve Hicken wraz z chłopakami wykonali świetną robotę, a Kurt Bock z BMW Motorrad jest po prostu gwiazdą. Co można więcej powiedzieć o tym zespole?”
Lee Nicholls, Marketing Manager w BMW Motorrad UK był uszczęśliwiony znaczeniem tego zwycięstwa.
„To wielka, historyczna chwila dla BMW Motorrad. Zwycięstwo Michaela Dunlopa w wyścigu Superbike’ów przyszło dokładnie w 75 lat od ostatniego zwycięstwa BMW Motorrad w najwyższej klasie i to najlepszy moment na upamiętnienie legendarnego zwycięstwa Georga Meiera w 1939.”
„Michael pokazał nam jazdę w oszałamiającym tempie od startu do mety, potwierdzając jednocześnie swój poziom umiejętności i determinację. Nie mógłby jednak tego osiągnąć bez Steve Hickena i zespołów: Hawk Racing, Michael Dunlop Racing i naszych kolegów Kurta Bocka i Bertiego Hausera z BMW Motorrad Motorsport. Przystępując do rywalizacji w wyścigach drogowych w sezonie 2014 chcieliśmy dowieść, że BMW S 1000 RR jest fantastycznym drogowym superbike’m i ze zwycięstwami North West 200, a teraz Isle of Man TT fakt, że dowiedliśmy tego nie pozostawia żadnej wątpliwości.”
Więcej informacji, wraz z czasami zawodników, można znaleźć pod www.iomtt.com