Bezpieczeństwo i Rywalizacja – w Krakowie można potrenować!

- Monika Pacyfka Tichy

Szybka jazda w Krakowie? Bez motofobii radnych, pomiaru decybeli komórką i obław na terrrorystów…

Kawał asfaltu, trochę opon, i wola działania – tyle wystarczy, by dla miłośników nieco szybszej jazdy zorganizować możliwości bezpiecznego cieszenia się nią. Prężnie działające krakowskie Stowarzyszenie Motoautostrada nie pierwszy już sezon organizuje cykl imprez pod nazwą „Bezpieczeństwo i Rywalizacja”. W tym roku odbyły się trzykrotnie, z czego jedna z edycji była organizowana w ramach współpracy przez Stowarzyszenie Grupa-Południe. Październikowa, dwudniowa edycja odbyła się na placu pod stadionem Wisły. Porządny asfalt i wyznaczona na nim półkilometrowa (dokładnie 570m) BiR-Krakow-fot-Pacyfka18nitka z kilkoma zakrętami przyciągnęły jak zawsze wielu chętnych – już tydzień wcześniej nie było miejsc na liście uczestników, których ilość limitowana jest przez przepustowość obiektu. Impreza była świetnie zorganizowana, z zapewnieniem pięknej pogody włącznie – krakowianie mówią, że główny koordynator Policho ma jakieś znajomości w tej branży, bo na wszystkich edycjach, niezależnie od pory roku, aura była bardzo sprzyjająca. Imprezę odwiedziła znana i lubiana w Krakowie Monika Jaworska, ale na swoim wielkim i mocnym Ducati nie czuła się zbyt komfortowo na tej jakże różnej od Toru Poznań trasie. 🙂

Treningom towarzyszą czasówki – pomiar czasu okrążenia dokonywany jest pod koniec dnia, a przez cały sezon zbiera się w ten sposób punkty do klasyfikacji generalnej, podzielonej na klasę motocykli słabszych i mocniejszych.

BiR-Krakow-fot-Pacyfka44

Opracowana dla potrzeb MotoPucharu metoda obliczania współczynnika polega na tym że moc nominalną slinika dzieli się przez masę motocykla gotowego do jazdy z kierowcą w pełnym ubraniu motocyklowym. W pierwszej kategorii – do 0,24 KM/kg – pierwszym miejscem podzielili się Bandit i Leniwiec, a podium uzupełnił Micu. W klasie powyżej 0,24 KM/kg również zwycięzców było dwóch – Szlosu i Juby, który w tym roku spektakularnie zadebiutował w GymkhanaGP, na swoim pierwszym starcie wskakując na podium amatorów i do klasy PRO. Trzecie miejsce zajął Karol Sz.

BiR-Krakow-fot-Pacyfka05

BiR-Krakow-fot-Pacyfka22

BiR-Krakow-fot-Pacyfka31

BiR-Krakow-fot-Pacyfka38

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl