Yamaha na pole position w Sepang, Polacy w kratkę

- Mick

Oficjalny zespół Yamahy z Franco Morbidellim, Hafizhem Syahrinem i Michaelem van der Markiem w składzie, uzyskał najlepszy czas w kwalifikacjach do sobotniego wyścigu FIM EWC, 8 Hours of Sepang. Polskie zespoły poradziły sobie w czasówkach ze zmiennym szczęściem.

Najwyższe, ósme miejsce, wywalczyła ekipa Wójcik Racing Team, w międzynarodowym składzie Gino Rea, Chris Bergman i Axel Maurin. Podopieczni Grzegorza Wójcika w południe polskiego czasu wezmą udział w sesji Top 10 Trial dla najszybszych dziesięciu ekip. To sesja wzorowana na starym Superpole z World Superbike, którą FIM EWC od lat stosuje także podczas wyścigu Suzuka 8 Hours w Japonii.

Mniej szczęścia miały dwie pozostałe polskie ekipy. Zespół LRP Poland w składzie Bartłomiej Lewandowski, Dominik Vincon i Jan Buhn, ruszy z 33. pola, po tym jak awaria silnika wyeliminowała zawodników z drugiej części kwalifikacji. Jednostka napędowa jest już wymieniona na nową i podopieczni Bartka Lewandowskiego są gotowi do walki.

Tuż za nami, na 38. polu, ustawi się drugi skład Wójcik Racing Teamu, czyli oficjalna reprezentacja Polski, startująca w klasie Superstock w składzie Marek Szkopek, Piotr Biesiekirski i Adrian Pasek. Podopieczni Grzegorza Wójcika poradzili sobie jednak z problemami z ustawieniami motocykla i liczą na znacznie lepsze tempo w sobotę.

Na szczęście w FIM EWC pozycje na starcie nie mają większego znaczenia, dlatego liczymy na udany wyścig wszystkich trzech polskich załóg. Na starcie zabraknie Pawła Szkopka, który wczoraj złamał lewą stopę i wraca już do Polski na operację. Jego zmiennicy zakwalifikowali ekipę Maco Racing do wyścigu na 16. pozycji.

Wyścig FIM EWC 8 Hours of Sepang rozpocznie się o 6 rano polskiego czasu w sobotę. Relacja od startu do mety w Eurosporcie 2.

Oto wyniki kwalifikacji (pierwsza 40-tka z 50 zespołów):

(foto: Wójcik Racing Team / Mateusz Jagielski / Lukasz Swiderek)

Zrzut ekranu 2019-12-12 o 12.11.57

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl