V4 Penta: customowy streetfighter na bazie Ducati!

- Piotr Jędrzejak

Motocykl wyjechał z włoskiego warsztatu i póki co jest najbliżej tego, czego możemy spodziewać się po oficjalnym Streetfighterze Ducati.

Włoski, customowy warsztat Officine GP Design stworzył to, na co wszyscy niecierpliwie czekamy już od dawna. Streetfighter Ducati. Oczywiście nie ma żadnych powiązań z fabryką w Bolonii, poza tym, że powstał na bazie Panigale V4 i ma kilka ciekawych oraz kilka dziwnych cech.

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (8)

Oficjalnie?

Customa zostawmy na chwilę z boku. Pytanie brzmi, czy Ducati w końcu rzeczywiście wypuści Streetfightera? Oficjalnie nie ma żadnych potwierdzeń, jednak według plotek, premiera może odbyć się nawet w tym roku na targach Eicma. Ognia do pieca dorzuca lista zgłoszeń do legendarnego wyścigu górskiego – amerykańskiego Pikes Peak. Ducati wystawia tam fabryczny zespół już od wielu lat, a w ofercie na stałe zadomowiła się nawet Multistrada w opcji Pikes Peak. W liście startowej na edycję 2019 pojawiło się nazwisko fabrycznego zawodnika Carlin Dunne, a obok niego nieokreślona nazwa motocykla „2019 Ducati TBD” (TBD – to be decided – do ustalenia). Pikes Peak wymaga w tej kategorii motocykli bez owiewek, z płaską kierownicą jednoczęściową. Czyżby prototypowy Streetfighter V4?

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (2)

V4 Penta

Wróćmy do złotego streetfightera. Ekipa Officne GP Design wzięła na warsztat Panigale V4, które zostało następnie obrane z owiewek. Wydech został schludnie ukryty pod czarnym matem, ale wciąż daje znać o swojej potędze. Kierownica ustawiona została oczywiście płasko i szeroko. Trzeba przyznać, że przedni reflektor z XDiavela siadł tutaj niemiłosiernie dobrze.

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (4)

Co powiecie o ramie i wahaczu, które pomalowane zostały na złoto, pod kolor zbiornika i zadupka? Mamy też wątpliwości co do przedniego zawieszenia. Wygląda całkiem zjawiskowo, ale znacznie chętniej widzielibyśmy tutaj mięsisty widelec USD z ogromnymi potężnymi hamulcami w stylu MotoGP. Felgi z wieloma cienkimi ramionami, niemalże szprychami, są interesującym, ale całkiem nieźle trafionym wyborem.

Podoba się Wam V4 Penta? Skoro o oficjalnym Streetfighterze V4 wciąż niczego nie wiadomo, trzeba zadowolić się customem!

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (3)

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (9)

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (7)

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (6)

V4 Penta - Officine GP Design - custom streetfighter ducati v4 (5)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl