LRP Poland opowiada o wyścigowych zmianach w nowym BMW S1000RR
Piotr Jędrzejak
24 stycznia 2019

Nowe BMW S1000RR to bez wątpienia jedna z najważniejszych nowości na sezon 2019. O tym motocyklu wiemy już wiele dzięki obszernym publikacjom prasowym, ale jak w praktyce wygląda wyścigowe zastosowanie nowego modelu?

Ekipa LRP Poland zaproszona została na zaplecze firmy Alpha Racing, jedynego oficjalnego tunera marki BMW. Marcin Kolanowski, znany też jako „Kosa” opowiada, jakie dodatki wyścigowe już zostały skonstruowane przez Alphę i co jest w planach.

Jak opowiada Marcin, S1000RR jest zupełnie nowym motocyklem, nie ma nic wspólnego z poprzednią konstrukcją. Wiecie już, że w silniku pracuje technologia zmiennych faz BMW ShiftCam. System chłodzenia skonstruowano od nowa – pompa wody jest wewnątrz silnika. Z punktu widzenia podwozia pojawia się nowa, lżejsza rama, inaczej umieszczony silnik i skrzynia biegów, co skutkuje zmienionym środkiem ciężkości.

Marcin zauważa, że zaciski hamulcowe są produkcji BMW, a także wspomina co zapewnia dodatkowy M-Pakiet – przede wszystkim karbonowe koła oraz zmienny punkt mocowania osi wahacza. Zmieniony został także sposób regulacji wysokości motocykla, co jest ważną ciekawostką dla wszystkich osób ścigających się na S1000RR.

Jednak Marcin zauważa kilka elementów identycznych jak w modelu 2017/2018 i argumentuje, dlaczego to dobre posunięcie producenta.

Zespół LRP Poland przesiada się na nowe S1000RR, a spotkać ich będzie można w kategoriach: Stock 1000, Superbike oraz oczywiście w Mistrzostwach Świata Endurance.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły