10 sekretów szybkiej jazdy na torze.

- MotoRmania

Sylvain Guintoli tym razem postanowił wam dać 10 wskazówek, które sprawią, że będziecie jeździć jak pro. 

Zobaczcie materiał :). 10 podstawowych zasad na jakie wskazuje były Mistrz Świata Superbików, kierowca testowy Suzuki oraz zawodnik startujący z dziką kartą w MotoGP brzmią następująco: 

  1. Sposób patrzenia

Nie chcecie patrzeć pod koło – Mama kazała nam patrzeć pod nogi kiedy byliśmy mali, ale w prowadzaniu motocykli to się nie sprawdza. Powinniśmy patrzeć jak najdalej możemy –  w kierunku następnego punktu wyznaczającego trajektorię naszego przejazdu. 

2). Linia przejazdu 

Tak samo ważna dla początkujących jak i zaawansowanych riderów. Sylvain mówi : „jeżeli jazda na torze byłaby domem, to prawidłowa linia przejazdu stanowiłaby fundamenty”. Nie da się jechać szybko i bezpiecznie bez odpowiedniej linii. 

3) Pozycje na motocyklu – w liczbie mnogiej, ponieważ są różne w różnych sytuacjach. 

Połóż się za szybą na prostej. Z klatką na zbiorniku paliwa. Podnieś ciało do góry na hamowaniu. Obniż ciało przed dojazdem do apexu  kierując obręcz barkową w dół, do wewnętrznej. Podnieś motocykl i odepchnij go do góry prostując na wyjściu. 

4) Koncentruj się na szybkim wyjściu z zakrętów 

Początkujący zawodnicy nagminnie popełniają błąd polegający na próbie ekstremalnie szybkiego wejścia w zakręt, przez co tracą czas walcząc w środku zakrętu, są wypychani na zewnętrzną i nie mogą odpowiednio przyspieszyć. 

5) Kontrola rolgazu

Gaz należy otwierać progresywnie 🙂 – czyli płynnie. 

6) Hamowanie

Kiedy zamykasz gaz wciśnij hamulec do końca jak najmocniej, a następnie odpuszczaj go w miarę składania maszyny w kierunku apexu. 

7) Redukcja biegów 

Redukuj od razu wraz z rozpoczęciem hamowania. Hamowanie silnikiem pomoże ci wytracić prędkość bardziej efektywnie. 

8) Sposób trzymania dłoni na rolgazie

Roll-on the throttle – trzymaj gaz w sposób zrelaksowany , nie ściskaj go mocno. 

9) Wyluzuj 🙂 

Staraj się rozluźnić swoje ciało. Szczególnie w miejscach kiedy możesz to zrobić swobodnie :np. na prostej. Zachowuj jak najwięcej energii do wykorzystania w momencie kiedy będzie najbardziej potrzebna. 

10) Gaz na maksa! 

Na prostej zawsze 100% gazu. Jeżeli masz problemy z kontrolą mocy ( motocykl idzie na gumę, boisz się uślizgu) zmieniaj biegi szybciej – stosuj tak zwany „short-shift”. 

Posłuchajcie jak tłumaczy to Mistrz 🙂

Może ci się zainteresować