Z formalnego punktu widzenia, zmiana klasyfikacji torów wyścigowych pozwoli im na zwiększenie limitów głośności. Podpisz petycję!
Pomysłodawcą i autorem petycji jest pan Krzysztof Rogoziński z Kartodromu Gostyń. Zwrócił uwagę na możliwość zmiany klasyfikowania torów wyścigowych, co wg prawa dałoby im możliwość funkcjonowania przy zwiększonych limitach głośności. Tak tłumaczy to w opisie petycji :
„W tej chwili tory kartingowe i wyścigowe traktowane są jako „Pozostałe Obiekty” (tak samo jak zakład fryzjerski czy biuro rachunkowe), co narzuca bardzo restrykcyjne normy hałasu. Natomiast jeśli byłyby traktowane tak jak drogi (w końcu poruszają się po nich pojazdy mechaniczne) normy byłyby znacznie wyższe co ułatwiłoby w znacznym stopniu działanie takich obiektów.
Przykład: Norma dla terenów mieszkaniowo-usługowych w porze dnia to dla dróg 65dB, natomiast dla pozostałych obiektów to 55dB.
3dB to podwojenie ruchu, więc różnica 10dB to zmiana np. ilości motocykli z 100 na 330.
Wiele torów jest zamykanych z powodu wadliwej przynależności do grupy obiektów (luka w prawie), a te które są, mają wiele problemów i mogą działać jedynie w bardzo ograniczonym zakresie np. nie wpuszczając określonych pojazdów, ograniczając godziny otwarcia, itd.”
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 22 stycznia 2014 r.
Poz. 112
Jeżeli uważasz to za dobry pomysł to podpisz się pod petycją : www.petycjeonline.com/uratuj_motosport_zmiana_klasyfikacji_torow_wycigowych_oraz_kartingowych_z_pozostay_obiekt_na_drogi_wysze_normy_haasu