Kolejny fenomenalny materiał od Mistrza Świata WSBK, zawodnika MotoGP i kierowcy testowego Suzuki – Sylvain Guintoli tłumaczy wszystko co powinniście wiedzieć o użyciu tylnego hamulca.
Dowiecie się tutaj przynajmniej jednej szokującej rzeczy – Sylvain w 2014 roku wygrał Mistrzostwa Świata WSBK na Aprili RSV4 bez dotknięcia tylnego hamulca nawet raz! Oznacza to, że przy odpowiednim hamowaniu silnikiem możecie się bez tego obejść i być naprawdę szybcy. W dużej mierze wykorzystanie tylnego hamulca na motocyklach dostępnych dla „Kowalskiego” zależy od stylu jazdy i tego z czym się czujemy komfortowo. Jako uzupełnienie tego co mówi Sylvain pozwolimy sobie dodać, że nowoczesna jazda np. na motocyklach Moto2 od 90% zawodników wymaga strategicznego zaangażowania tylnego hamulca w fazie dojścia do zakrętu. Tam moce maszyn nie są tak duże, i hamowanie silnikiem, bez zaawansowanej elektroniki jaka jest w MotoGP i WSBK również ma mniejsze możliwości. Wysoka przyczepność opon nie zawsze pozwoli na slajd zacieśniający zakręt na późnym hamowaniu ( szczególnie w zakrętach gdzie redukujemy tylko jeden lub dwa biegi) i wtedy musimy do hamowania silnikiem dodać delikatną pomoc tylnego hamulca, aby sterować uślizgiem i ustawiać maszynę w optymalnym kierunku. To element, który ćwiczymy i wami ntensywnie na treningach Motormanii w Moto Angeles.
Pamiętajcie jednak żeby zawsze weryfikować wszelkie techniki, których się uczycie z tym co mówią i robią najlepsi – czyli zawodnicy MotoGP, Moto2 i WSBK. W tym przypadku bezcenną wiedzę przekazuje Sylvain.. Wysłuchajcie i zapamiętajcie :). Naprawdę warto.