Wheelie, shimmy i gleba przy 181 km/h!

- Piotr Jędrzejak

Jazda na gumie to fajna, ale i przy okazji dość niebezpieczna sprawa.

O ile chociaż trochę znacie MotoRmanię, to pewnie kojarzycie, że całkiem lubimy podróżować na jednym kole. Chcielibyśmy jednak Wam uświadomić, że o ile wheelie jest bardzo fajne, wheelie na street tripleto jest jeszcze bardziej niebezpieczne. W słaby sposób przekonał się o tym pewien motocyklista z Australii na swoim Triumphie Street Triple.

H-Train, bo taką ma ksywkę, gumował sobie spokoje w miniony, świąteczny weekend. Jak sam przyznał, bardzo lubi jeździć na kole ale, poczuł się zbyt pewnie i nie dopilnował jednego małego szczegółu. Gdy przednie koło lądowało z powrotem na asfalcie, kierownica była delikatnie skręcona, a na Street Triple nie ma tłumika drgań. Przy sporej prędkości 181 km/h to wystarczyło, aby skutki były bardzo mało przyjemne…

Jak na szlif przy tak dużej prędkości, H-Train miał ogromne szczęście. Wyszedł z tego z kilkoma małymi szwami na kolanie oraz ze zwichniętą kostką. O ile jechał w kasku, skórzanej kurtce i rękawicach (które są teraz porysowane i zniszczone, ale go ochroniły), to powyższe (szczęśliwie niewielkie) kontuzje wynikają tylko z jednego – jazdy w zwykłych jeansach i zwykłych butach.

H-Train nauczył się czegoś po glebie i to głównie z tego powodu wrzucił film do sieci – aby inni też wyciągnęli wnioski z jego błędów: „Rzeczywiście nauczyłem się sporo. Przede wszystkim, żeby nie być idiotą i jeździć w ramach swoich możliwości. No i powinienem ZAWSZE nosić prawdziwe ciuchy, a nie zwykłe jeansy i zwykłe buty.”

Szkody w motocyklu to zeszlifowana praktycznie cała prawa strona. Szczegóły oraz stan ciuchów po glebie możecie zobaczyć w jego drugim filmiku – raporcie powypadkowym:

Aleksander, wielkie dzięki za podesłanie linka!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl