Większa pojemność i więcej mocy – to zawsze kończy się dobrze!!
Wszyscy wiedzą, że KTM 690 SMC to całkiem rozrywkowa maszyna. Zresztą przez zdecydowanie większą część sezonu 2013 Simpson miał przyjemność ujeżdżać jego bardziej offroadową wersję – 690 Enduro R. Jedne z głównych zalet tego motocykla to spora moc z energicznego singla i niezbyt duża waga. A co, gdy silnik zostanie rozwiercony?
Coś takiego uczynił Christian Schmeink. Ze standardowych 690 cm3 pojemności zrobiło się 720 cm3, a dzięki kilku dodatkowym poprawkom, moc maksymalna wzrosła z 63 KM do oszałamiających 87 KM! (Tak przynajmniej twierdzi Christian.) Przypominamy, że ten motocykl ma silnik jednocylindrowy, a waży 139 kg na sucho!
SMC stał się teraz rakietą i łyka w zasadzie wszystko, co napotka na swojej drodze. Z poprzednich filmów Christiana wywnioskowaliśmy, że jeździ całkiem nieźle, ale mistrzem na zakrętach nie jest. Za to na prostych… No cóż, jego KTM daje radę. Poddało mu się wszystko, co napotkał na swojej drodze. W kolejności są to:
– KTM 690 Duke 4 (od 2012, 70 KM)
– KTM 690 Duke 4 Track (wersja torowa, 79 KM)
– Ducati Hypermotard 796 (V2, 81 KM)
– Supermono z silnikiem Yamaha 660 (?)
– KTM 660 Factory (ok. 80 KM)
– KTM 690 SMC-R (65 KM)