Szefostwo Audi odwiedziło fabrykę Ducati, aby przekazać kilka ważnych informacji.Po niedawnym i ostatecznym zatwierdzeniu przez Komisję Europejską kontraktu Audi i Ducati, na drodze tych dwóch producentów znalazły się dwie potencjalnie istotne przystanki.
Pierwszym z nich była wizyta prezesostwa Audi na rundzie GP Sachsenring (w Niemczech, a jakże) i rozmowy z Valentino Rossim. Doctor oficjalnie powiedział później, że Audi chce kontynuować współpracę, ma wobec niego poważne plany i „wprawdzie nie ma magicznej różdżki, więc to będzie długa praca”. Wiele jego komentarzy zresztą sugeruje, że Włoch jeszcze posiedzi w siodle Ducati.
Drugim ważnym akcentem była wizyta w Bolonii. Do fabryki przyjechał Rupert Stadler, szef Audi oraz Thomas Sigi odpowiedzialny za zarządzanie zasobami ludzkimi. Przyjął ich szef Ducati, Gabriele Del Torchio i cały zarząd. Po spotkaniu ze związkami, Rupert Stadler stanął na scenie zbudowanej na środku fabryki i przed ok. 1000 osób wygłosił mowę motywacyjną:
„Co sprawdza się we wszystkich romansach, pasuje też do dwóch firm – dobry start to już połowa sukcesu. Zastanawialiście się prawdopodobnie, dlaczego zainteresowaliśmy się Ducati jako producent samochodów, który na pierwszy rzut oka nie ma tu jakichkolwiek powiązań. Ducati stanowi niepowtarzalną sztukę inżynierii, pasję, precyzję, osiągi oraz czystą radość życia. Jesteśmy pod wrażeniem tych osiągnięć.
Wiem, że patrzę tutaj na niesamowitą grupę ludzi oraz wiem, że jesteście silnym zespołem! Bez was, Ducati nie byłoby dziś tak atrakcyjną firmą. Audi i Ducati są wiedzione tą samą pasją. Żaden z nas nie będzie pomniejszał znaczenia drugiego, będziemy się wzajemnie uzupełniali. Jest jeszcze jeden ważny aspekt, który znaczy dla mnie wiele, a mianowicie możemy być dla siebie inspiracją. Mamy wiele wspólnych okazji do tego, jak wysokowydajne silniki, produkcja lekkich maszyn, czy wykwalifikowana współpraca pomiędzy dwoma silnymi markami na arenie międzynarodowej. Obie firmy, obie z urozmaiconą historią pełną wzlotów i upadków, mogą teraz czerpać korzyści z bycia częścią jednej wielkiej rodziny – Grupy Volkswagen. Jest mi bardzo miło, że mogę przekazać, iż nasz kontrakt został zatwierdzony na początku lipca przez co wyeliminowana została ostatnia przeszkoda na drodze do naszej wspólnej przyszłości. Ducati będzie oficjalnie częścią rodziny Audi już od następnego tygodnia!
To sprowadza mnie do ważnej wiadomości, którą chciałbym wam tu dzisiaj zostawić. Wiadomość, którą z pewnością zapamiętacie na długo. Panie i panowie, ta wiadomość zawiera się w trzech słowach i macie moją gwarancję: Ducati pozostanie Ducati.”
Podsumowując, Audi nie ma zamiaru zmieniać polityki Ducati, która przecież w ostatnim czasie przynosiła spore sukcesy sprzedażowe, a co najwyżej jeszcze te sukcesy poprawić. Jak Rupert Stadler zaznaczył, producenci będą współpracowali na płaszczyźnie technologii budowania lekkich konstrukcji, potężnych silników oraz podbijania kolejnych rynków. Dzięki Ważny jest też podkreślenie tych samych idei kierujących markami – to sygnalizuje, że działania marketingowe i PRowe mogą przynieść naprawdę ciekawe skutki.