Ninja H2R, bolid F1, elektryczna Tesla, myśliwiec F-16… Niesamowity wyścig!

- Piotr Jędrzejak

W miniony weekend w Istambule odbył się festiwal technologii i przestrzeni powietrznej. Wszystko działo się na lotnisku Istanbul New Airoport, a z okazji otwarcia „Teknofest Istanbul Aerospace and Technology Festival”, organizator przygotował wyjątkowy wyścig.

Wyścig odbył się na trzech pasach startowych jednocześnie, a walczyły ze sobą różne technologie. Na najdalszym pasie stanął prywatny odrzutowiec Challenger 605. Dalej stanął myśliwiec F-16 należący do zespołu pokazowego tureckich sił powietrznych. Trzeci pas to różne pojazdy kołowe: Kawasaki Ninja H2R napędzana litrowym silnikiem ze sprężarką odśrodkową (i z Kenanem Sofuoglu za sterami!), bolid Red Bull Formula 1, a także elektryczna Tesla P100DL ze sporym spojlerem. Do tego na starcie są też Lotus Evora GT430 oraz Aston Martin Vantage – zdradzimy, że te dwa auta zostały jednak daleko z tyłu.

Kto więc wygrał w typowym drag-race… Super-turbo-motocykl? Elektryczny i wygodny sedan? Czy samolot myśliwski zdolny lecieć 2300 km/h?

Uwaga, zdradzamy odpowiedzi! Nie jest tajemnicą, że ważący ponad 8 ton (bez paliwa) odrzutowiec, nie rozpędzi się ze startu zatrzymanego tak łatwo. A jednak zajął trzecie miejsce na pudle! Gdyby dystans był dłuższy, z pewnością zaliczyłby zwycięstwo.

Niesamowitą sprawnością popisał się sedan Tesla. Elektryk zaliczył atomowy start i dopiero w połowie dystansu poddał się silnikom spalinowym. Tesla P100DL finiszowała jako czwarta.

Pojedynek o zwycięstwo rozegrał się pomiędzy Ninją H2R oraz bolidem F1. H2R wpadała na metę z przewagą 0,04 sekundy, a gdyby nie problemy bolidu Formuły Jeden z utrzymaniem trakcji na pierwszych trzech biegach, to własnie F1 byłoby na tym dystansie najszybsze.

Krótko mówiąc – jeżeli planujecie ścigać się z dziwnymi, bardzo szybkimi pojazdami, Kawasaki Ninja H2R powinna zostać Waszą bronią pierwszego wyboru.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl