Mavizen Leo.x

- MotoRmania

Mavizen obniżył cenę elektrycznego wyścigowego motocykla poniżej 8000 funtów brytyjskich, pod warunkiem, że klient złoży go sobie samodzielnie.

Motocykl można zakupić w zestawie zawierającym komplet części z uwzględnieniem 5-dniowego kursu z teorii elektryki, oraz możliwość bezpłatnego przetestowania na torze. Producent wychodzi z założenia, że taka właśnie forma sprzedaży zapewni zaangażowanie i wkład uczelni w proces budowy motocykla, ponieważ technologia jest zupełnie nowa.

„Żadna ze znanych nam technologii budowy silnika spalinowego nie ma tu zastosowania. Żeby zbudować elektryczny motocykl musisz znać się na elektryce i chemii. Kiedy klient zamawia motocykl, musi przejść specjalistyczne 5 dniowe szkolenie na uczelni, która z nami współpracuje” twierdzi szef i założyciel TTXGP, Azhar Hussain.

Jako pierwsza, już tego lata, kurs z budowy elektrycznego motocykla wprowadzi uczelnia Campus Automobile przy torze Spa Francorchamps w Belgii. Negocjacje z uczelniami amerykańskimi, niemieckimi, holenderskimi oraz brytyjskim Merton Technical College wciąż trwają.

„Nasz plac manewrowy zapewnia bezpośredni dostęp do toru, jest to o tyle wygodne, że będziemy mogli wyjechać świeżo wybudowanymi maszynami, od razu na testy. Oczywiście pod nadzorem instruktora” – mówi George Biar, jeden z wykładowców Campusu.

Mavizen zostanie przygotowany do sprzedaży na gotowym zawieszeniu (zapożyczonym od Aprilii RS125 lub KTM Duke 125), z zamontowanymi kołami i podłączonymi hamulcami. Rolą szczęśliwego klienta będzie montaż baterii, silnika, kontrolera i spięcie tego wszystkiego kablami.

LEO.X jest mniejszy i tańszy od gotowego motocykla wyścigowego TTX02, który kosztuje 26.000 funtów brytyjskich, jednak firma zamierza zaproponować kity tuningowe, które zwiększą moc malucha do 101 KM oraz 104 Nm momenu obrotowego. Zawieszenie jest homologowane, na wyposażeniu podstawowym znajdą się również lusterka, lampy, kierunkowskazy oraz siodło, dlatego pojazd będzie mógł być zarejestrowany i użytkowany na zwykłych drogach.

Mavizen zamierza sprzedać 40-50 sztuk „gotowych do budowy” motocykli w pierwszym roku, jednak rok później prognozuje sprzedaż na poziomie kilkuset sztuk. W przyszłości, będą oferować kity do samodzielnego montażu w domu, a jeszcze później zestawy umożliwiające budowę motocykla od A do Z.

Dane techniczne:
Pojemność baterii: 72V/200-250amps
Moc: 13kW
Zasięg: 80 km przy 80 km/h
Prędkość max: 130 km/h
Waga: ok.120 kg

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl