Związek Przemysłu Motocyklowego, działający w Wielkiej Brytanii, właśnie wprowadza w życie system MASTER.
W ciągu roku na Wyspach około 26 000 motocykli i skuterów nielegalnie zmienia swojego właściciela, często kończąc jako części na eBayu. Związek postanowił coś z tym zrobić. Schemat Bezpieczeństwa Master jest pierwszym, narodowym systemem oznaczania części technologią Datatag, który współpracuje z Policją.
Można powiedzieć, że każdy podzespół w motocyklu dostaje swój własny, technologiczny odcisk palca, a na który składają się widoczne oraz niewidoczne znaczniki oraz wbudowane transpondery – podobne do tych, którymi „chipuje” się psy oraz koty.
Master bazuje na schemacie Cesar (cokolwiek to jest), który używał technologii Datatag do oznaczania maszynerii budowlanej i rolniczej. Cesar miał 100% skuteczność w przypadku, gdy dana maszyna była oznaczona.
Honda, Triumph, Suzuki, Kawasaki, BMW i Yamaha wprowadzą Mastera do swoich motocykli w najbliższych miesiącach i co ciekawe – każdy z producentów bierze koszty na własne barki. Wszystkie motocykle i skutery znajdą się w narodowej bazie Datatag – jest ona na bieżąco aktualizowana, a więc nie ma mowy o opóźnieniach w identyfikacji.
Krótko mówiąc, jeżeli oznakowany jednoślad zostanie ukradziony, jest ogromna szansa na jego odzyskanie (przynajmniej częściowe) oraz wytropienie złodzieja.
Zazdrościmy.