Obejrzyjcie kampanię bezpieczeństwa zrealizowaną przez grupę pasjonatów na Łotwie.
Kampania dotyczy przede wszystkim skuterów i motorowerów, a jej hasło przewodnie brzmi „Skuter: mały i bezbronny”.
Akcja miała miejsce na stacji Statoil. Obok wejścia do budynku, na ziemi namalowany został slogan akcji, przy którym postawiona została mała figurka skutera. Jak można znaleźć w oryginalnym opisie filmu, następnie działy się dwa scenariusze:
1) Klienci zauważali mały skuter, jednocześnie czytając namalowaną wiadomość – tym samym odbierając przekaz kampanii.
2) Klienci nie zauważali, wręcz potrącali mały skuter – tym samym pogłębiając przekaz kampanii.
Według nas kampania jest przyzwoita, ale posiada jedną, sporą wadę. Pierwsza grupa klientów zareagowała odpowiednio, ale osoby z drugiej grupy? Cóż, oni nie nauczyli się niczego, a więc dla nich ta kampania wciąż nie istnieje. Chyba zabrakło elementu, w którym organizatorzy zatrzymywaliby na chwilę osoby z grupy 2, aby również i oni zauważyli cały przekaz. Jakby jednak nie było, jakakolwiek kampania, nawet ta nieidealna jest lepsza, niż żadna!