Honda RC166 z 1966 roku: 6 cylindrów, 249 ccm, 60+ KM i dźwięk z piekła rodem!

- Piotr Jędrzejak

Gdy ktoś spyta Was, jaki silnik brzmi najlepiej, to po obejrzeniu tego filmu nie będziecie mieli najmniejszych wątpliwości.

Poznajcie Hondę RC166 z 1966 roku. Wgrała wszystkie możliwe wyścigi mistrzostw świata ze swojego roku, pozwoliła sięgnąć po Honda RC166 chlodnice i wydechy - fot returnofthecaferacers_commistrzostwo dla konstruktorów i Mike’a Hailwooda, a przy okazji wygrała w Isle of Man TT dwa razy z rzędu. Brzmi nieźle? Sluchajcie dalej: ma silnik o pojemności 249 ccm, który jest chłodzony powietrzem, ale do tego ma dwa wałki rozrządu, po 4 zawory na każdą komorę spalania oraz… 6 cylindrów w rzędzie! Dzięki temu kręci się do, uwaga, 18 000 obr/min i rozwija 60 KM! Ta wartość przy wadze 112 kg na sucho pozwala, aby rozpędzić się do 240 km/h!

Całkiem niezłe osiągi jak na 250-tkę, prawda? To posłuchajcie, jak ten silnik gada!

A teraz zwróćcie uwagę przede wszystkim na obrotomierz w 1:07. Dzikość, z jaką ten silnik wkręca się na obroty, trochę przekracza nasze pojęcie…

malutki tlok w silniku RC166 - fot returnofthecaferacers_com

Mały, ale wariat.

Honda RC166 z gory - fot returnofthecaferacers_com

Szkoda, że takie już się nie ścigają…

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl