Motocykl „Engina” powstał na 80. rocznicę powstania firmy Louis, a teraz zgarnia nagrody na customowych wystawach.
informacja prasowa
Firma Detlev Louis Motorrad-vertriebsgesellschaft mbH, lider na europejskim rynku odzieży i akcesoriów motocyklowych, obchodzi w tym roku 80. rocznicę powstania. Z tej okazji Detlev Louis przebudował motocykl Indian Chief Vintage na pełnego temperamentu café racera, któremu nadano nazwę Engina.
Motocykl miał swoją wielką premierę we wrześniu ubiegłego roku na festiwalu Gemseck 101 i od razu rozgromił konkurencję. Kaskaderka i modelka Mai-Lin Senf dosiadła go w wyścigu „Clash of Legends”.
Od tamtego czasu Engina gromadzi na swoim koncie wybitne osiągnięcia na licznych wyścigach krótkodystansowych i konkursach dla projektantów. W ostatnim czasie motocykl odniósł kluczowy sukces na targach Custom Show Emirates w Abu Zabi.
W Niemczech Engina zdobyła zwycięskie trofeum na targach motocykli customowych w Dortmundzie i zwyciężyła w klasie „street bików“ (nagroda Best Streetbike) na targach Berliner Motorrad Tage w Berlinie.
W innych miejscach w Europie to customowe cudo również zdążyło już narobić sporego zamieszania zdobywając, na przykład, prestiżową nagrodę Ferro Dell Anno na Motor Bike Expo w Weronie (Włochy) w kategorii Best Professional.
Na targach Swiss Custom w Zurychu, Engina zdobyła pierwszą nagrodę, która dała jej bilet na cieszące się międzynarodowym uznaniem targi Custom Show Emirates w Abu Zabi. Na tym światowym wydarzeniu Engina konkurowała w klasie motocykli typu custom z silnikami V2, zdobywając sensacyjne drugie miejsce.
Duży udział w tym sukcesie ma przepięknie stylizowany silnik Thunder Stroke 111 od Indiana. Ta genialna widlasta „dwójka” z całą pewnością stanowi integralną część ogólnego artyzmu w tym projekcie. Firma Detlev Louis dała w końcu wyraz temu jak ważną rolę pełni tu chromowana jednostka napędowa. Nazwa Engina pochodzi właśnie od angielskiego słowa „engine” oznaczającego „silnik“. Potężny silnik typu „V” o pojemności 1,8 litra stanowi oszałamiające połączenie klasycznego wyglądu typowego dla marki Indian oraz najnowocześniejszej technologii. Charakterystyczne wzornictwo z przyciągającymi uwagę laskami popychaczy i pokrywami głowic cylindrów z wyprofilowanym pod kątem użebrowaniem, stanowi swoisty hołd dla silników Indian produkowanych w latach 40. i 50. ubiegłego wieku, które wśród fanów marki urosły do rangi kultowych.
Aby wycisnąć z niego moc potrzebną do stawania w szranki w wyścigach krótkodystansowych, firma Detlev Louis zaangażowała eksperta od silników, Ulfa Pennera, którego zadaniem było maksymalne wykorzystanie potencjału tego silnika, który już nominalnie oferuje ekstremalnie wysoki moment obrotowy. W wyniku całej serii rozwiązań optymalizujących, takich jak wałki rozrządu o bardziej agresywnej charakterystyce krzywek, układ dolotowy zapewniający bardziej bezpośredni przepływ powietrza, zmodernizowane głowice cylindrów oraz nowa mapa sterownika, zastosowany w projekcie silnik Thunder Stroke 111 bez większych modyfikacji wizualnych generuje teraz niemal 70% więcej mocy. Nowy kolektor wydechowy od STParts z tłumikiem Shark gwarantuje, że silnik o mocy 125 KM ma należyte brzmienie.
Cały zespół został zamontowany na nowej, lekkiej ramie UNO, zaś sportowe podwozie uzyskało nowe zawieszenie typu upside-down oraz tylny amortyzator marki Wilbers. Układ hamulcowy Brembo generuje siłę hamowania przenoszoną na customowe obręcze Kineo. W motocyklu zamontowano również nowe, półki kierownicy oraz dopasowaną, krótką kierownicę marki Gilles.
Wykonanie owiewki, kanapy i zbiornika paliwa firma Detlev Louis zleciła Michaelowi Naumannowi. Ten uznany specjalista od motocykli customowych zdobył już liczne nagrody za swoje prace. Jego udział w tym pozwolił wyeksponować i doprowadzić do perfekcji minimalistyczną koncepcję zaproponowaną przez Kaya Blanke’a – członka ekipy motocyklowych entuzjastów z Detlev Louis. Autorem powalającego czerwono-białego malowania z pióropuszem jest Danny Schramm z warsztatu Schrammwerk, który inspirował się kolorami charakterystycznymi dla obrandowania Indian i Detlev Louis. Budowy całego motocykla podjęli się Detlef Stüdemann i Martin Struckmann z ekipy entuzjastów firmy Detlev Louis.