Bridgestone najcenniejszą marką opon na świecie

- MotoRmania

Mimo silniej konkurencji, to Bridgestone jest najcenniejszym producentem opon!

Informacja prasowa

Według najnowszych badań ekspertów ds. wyceny marki i marketingu z Brand Finance – Bridgestone jest najbardziej wartościową na świecie marką opon. Wyniki najnowszego rankingu Global 500 BrandFinance® pokazują, że pomimo wzrostu Michelin (marka obecnie wyceniana na 4,36 miliardów USD), Bridgestone utrzymuje swoją pozycję najbardziej wartościowej marki opon na świecie. Wyprzedza on swego francuskiego rywala o ponad 100 mln USD, przy wartości marki na poziomie 4,45 miliarda dolarów.

Najbardziej wartościowe marki opon na świecie:

Źródło: BrandFinance® Global 500 (2013), dokładność danych liczbowych do 1 miejsca po przecinku. Tabela jest dostępna online tutaj.

Dyrektor Generalny Brand Finance David Haigh powiedział: „Prognozuje się, że do roku 2015 rynek opon będzie rosnąć o 5% w skali roku, w związku z czym konkurencja coraz bardziej się zaostrza. W tym jednym z najbardziej opartych na marce sektorze przemysłu producenci wydają miliony dolarów na sponsoring, reklamę i działania promocyjne w celu zdobycia udziałów w rynku, w szczególności w regionie Azji i Pacyfiku, który stanowi połowę światowego rynku opon.”

Z myślą o wzroście na terenie Azji, firma Bridgestone zwróciła swą uwagę na Indie, gdzie właśnie otworzyła w Pune nową fabrykę, której potencjał produkcyjny w tym roku jest na poziomie 10.000 opon do samochodów osobowych dziennie.

Jednak liczy się nie tylko wzrost. Rozwój i ochrona marki są równie istotne. Chińska firma oponiarska Guangzhou Bolex produkowała i sprzedawała opony pod marką 'Gemstone’, korzystając z tej samej czcionki i kolorystyki, jaką stosuje w znaku towarowym Bridgestone. Wygrane powództwo o wielomilionowe odszkodowanie z tytułu naruszenia znaku towarowego Bridgestone na jednym z największych rynków firmy stanowi wyraz zaangażowania w ochronę swych praw własności intelektualnej i chęci utrzymania wartości marki na całym świecie.

Komentując te wyniki rzecznik Bridgestone powiedział: „Będąc marką globalną, Bridgestone odpowiada na potrzeby swych klientów na trzy sposoby: poprzez zobowiązywanie się do wytwarzania wysokiej jakości, światowej klasy produktów wykonywanych wyłącznie z odnawialnych lub możliwych do przetworzenia materiałów; poprzez redukcję emisji CO2 w skali całej organizacji oraz poprzez działanie w sposób zapewniający równowagę ze środowiskiem.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl