Akcja serwisowa na pompę hamulcową Brembo: Aprilia, Ducati, KTM…

- Piotr Jędrzejak

Brembo to jeden z najlepszych, najbardziej prestiżowych oraz zdecydowanie najlepiej rozpoznawalnych producentów układów hamulcowych. Dobrze wiecie, że to logo można znaleźć na pojazdach z całego świata. Tym razem Włochom zdarzyła się wpadka. Rusza właśnie potężna akcja serwisowa…

Akcja serwisowa dotyczy motocyklowej pompy hamulcowej o nazwie modelowej PR16, która często używana jest w parze z zaciskami Brembo M50. Był to jeden z najwyższych modeli zacisków typu monoblock, który trafiał do najpotężniejszych motocykli z lat 2015-2018. Skala problemu jest dość poważna – tłok pompy hamulcowej może pęknąć, co może doprowadzić do całkowitej awarii przedniego hamulca.

Brembo zauważyło, że ze względu na materiał użyty do stworzenia tłoka oraz ze względu na porowatość powstającą podczas procesu wtryskiwania tego materiału, w tłoku może pojawić się wewnętrzne pęknięcie. Pęknięcie może pojawić się szczególnie w warunkach jazdy po torze, lub przy częstej interwencji systemu ABS, lub przy upadku motocykla na ziemię. Wadliwy tłok wykonany jest z konkretnego typu plastiku (polisulfid fenylenu). Od teraz materiał ten zastąpiony zostanie przez aluminium.

Akcje serwisowe przeprowadzane będą przez poszczególnych producentów motocykli.

Pierwszy rusza koncern Piaggi. Akcja rozpoczyna się 15. stycznia w USA i na tamtejszym rynku obejmie 1856 sztuk motocykli Aprilia. Zgodnie z dokumentami przedłożonymi do urzędu, producent przewiduje, że pęknięcie tłoka może ujawnić się w około 1% motocykli. Zainfekowane są modele:
• 2016-2017 Aprilia RSV4 1000 (wersje RR, Factory Superpole oraz RF Superpole),
• 2017 Aprilia Tuono V4 1100 (wersje RR oraz Factory Superpole).

Kolejnym producentem rozpoczynającym akcję serwisową będzie Ducati (od 15. lutego w USA). Akcji podlega 8000 sprzedanych motocykli na rynku USA, a są to modele:
• 2015-2018 1299 Panigale (wersje Standardowa, S, Final Edition, Superleggera),
• 2015-2017 Panigale R,
• 2015-2018 Monster 1200 (wersje S oraz R),
• 2015-2018 Multistrada 1200 oraz 1260 (wersje S oraz Pikes Peak),
• 2016-2018 XDiavel S,
• 2017-2018 Scrambler 800 Cafe Racer.

Akcja serwisowa polegała będzie na nieodpłatnej wymianie pompy hamulcowej. Można spodziewać się, że polscy importerzy niebawem również rozpoczną podobne kampanie serwisowe. Mówi się jednak, że Aprilia i Ducati to nie jedyni producenci, których motocykle otrzymały wadliwe produkty Brembo. Podobno do akcji serwisowej niebawem ma dołączyć również KTM, a być może także Triumph czy Kawasaki.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl