1985: Freddie Spencer na GP500 vs Honda VF700S Sabre vs Nissan 300ZX na Laguna Seca!
Piotr Jędrzejak
3 marca 2014

Zawodnicy kontra produkcyjne motocykle i samochody? Znamy to nie od dziś!

Jeżeli wydawało się Wam, że organizowanie pojedynków pomiędzy prototypowymi sprzętami wyścigowymi, a zwykłymi pojazdami, to wynalazek z teraźniejszych lat – jesteście w sporym błędzie. Obejrzyjcie wyścig prosto z 1985 roku!

W szranki staje jeden z lepszych samochodów sportowych tamtych czasów,  Nissan 300ZX z silnikiem 3.0 V6 z turbo o mocy 200 KM. Obok niego jest motocykl będący dowodem zaawansowania technologicznego Hondy, model VF700S Sabre – jednostka V4 o pojemności 699 ccm produkowała 76 KM, a sprzęt ważył na sucho 224 kg. Wisienką na torcie tego pojedynku jest Freddie Spencer, jeden z najlepszych zawodników GP 500, który w tamtych latach zdobył 3 mistrzowskie tytuły. Jedzie oczywiście na wyścigowej pięćsetce Hondy z 1984 roku! Gwoli przypomnienia, silnik ma 4 cylindry w układzie V, które pracując w dwóch suwach generują ponad 140KM przy masie motocykla równej 119 kg na sucho…

Aby szanse były równe, najpierw startuje samochód – za kierownicą siedzi szef instruktorów wyścigowych tego toru. 15 sekund później rusza Honda z mistrzem USA klasy 250 na pokładzie. W tym czasie Freddie Spencer spokojnie zakłada rękawice, kask i startuje ze stratą 30 sekund do samochodu. Tor Laguna Seca to tylko 3600 metrów, a wyścig ma tylko jedno okrążenie. Kto wygra?

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły